Tuesday, November 30, 2010

معرفی نرم افزار Dropbox Team - فضای مجانی 2GB

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via Zoom It - IT News by مهدی یوسف نژاد on 11/24/10

معرفی نرم افزار Dropbox Team - فضای مجانی 2GB

نرم افزارهای آنلاین مختلفی برای تهیه Backup یا پشتیبان از اطلاعات وجود دارد اما چرا از نرم افزاری که درشبکه قابل استفاده باشد، به سیستم عامل های Android / iPhone  از راه دور  دسترسی داشته باشد و اطلاعات را بین سیستم عامل های مختلف هماهنگ کند، استفاده نکنیم؟


 
 

Things you can do from here:

 
 

روش تبادل مالی با ایرانسل؟

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via انجمن نوفیلتر by proksis on 11/19/10

سلام

اجازه دهید اول یک مقدمه ای عرض کنم:

با توجه به محدودیت هایی که حکومت ج.ا برای vpn ایجاد کرده ظاهرا معلوم نیست فروش این سرویس از لحاظ قانونی چه عواقبی رو برای فروشنده می تواند داشته باشد بنابراین ظاهرا خیلی از دوستان این ریسک رو نمی کنند که به طور علنی و با اعلام شماره حساب شان وی پی ان بفروشند. لطفا اگر اشتباه می کنم اصلاح کنید.

یک ترفند جایگزین برای تبادل مالی که دیدم فروشنده ها به کار می برند استفاده از کارت ایرانسل هست یعنی خریدار به جای واریز پول به حساب فروشنده یک کارت ایرانسل می خرد و کد آن را به فروشنده می دهد. حالا سوالی که برای من هست اینه که فروشنده ی وی پی ان چطور این کد را استفاده می کند؟ به عبارت دیگر، چطور می شه کد شارژ ایرانسل به پول نقد تبدیل کرد؟ آیا این روش هر گونه امکان پیگری تراکنش رو از بین می برد؟ آیا این روش برای کسی که خارج کشور هست ولی توی ایران حساب بانکی دارد هم ممکن است؟

ممنون از پاسخ شما

 
 

Things you can do from here:

 
 

معرفی و دانلود برنامه ASProxy Wing نسخه 0.2.3 برای عبور از فیلتر سایتها در ا...

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via انجمن نوفیلتر by hproxy on 11/20/10

ASProxy Wing یک نرم افزار متن باز (Open Source) و بسیار کم حجم است که به تازگی ساخته شده است . این نرم افزار سریع ای پی سیستم شما را بصورت Highly Anonymous و بطور کامل مخفی میکند .
این نرم افزار مثل اولترا حالت پرتابل دارد ، پس بدون نیاز به نصب و با یک دابل کلیک اجرا میشود . اما پیش نیاز اجرا شدنش اینست که اول روی ویندوزتان پکیج دات نت ۲ مایکروسافت را نصب کنید .

پس ابتدا پکیج Net Framework 2.0 را از سایت شرکت مایکروسافت و یا از لینک مستفیم Freenet دانلود و نصب کنید :
۳۲ بیتی :

لینک اصلی نسخه ۳۲ بیتی از Microsoft

لینک مستقیم نسخه ۳۲ بیتی از Freenet

64 بیتی :

لینک اصلی نسخه ۶۴ بیتی از Microsoft

پس از نصب کامل .Net Framework که کمی زمان میبرد ، نرم افزار ASProxy Wing را از اینجا دانلود کنید :

لینک اصلی

لینک کمکی

پس از دانلود و خارج کردنش از حالت فشرده با چهار عدد فایل مواجه میشوید. صرفا روی فایل ASProxyWing دابل کلیک کنید . بسرعت پنجره نرم افزار باز میشود و به سرورهایش در امریکا متصل میشود . در نهایت به بخش تنظم پراکسی مرورگر وب خود بروید و انرا با این مشخصات تنظیم کنید :

IP 127.0.0.1
PORT 9991

برای مثال در فایرفاکس به شکل زیر تنظیم کنید :



 
 

Things you can do from here:

 
 

گفت‌وگو با مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی «گرداب»

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via انجمن نوفیلتر by آرمان on 11/22/10

با مستندهای «شوک» کارش را شروع کرد و وقتی پروژه مضلین رسانه ای شد، دیگر کم تر فعال فضای مجازی بود که مرکز بررسی جرایم سازمان یافته را نشناسد و یک باری به سایت «گرداب» سر نزده باشد. اما کارمندان این مرکز در یک سال اخیر فعالیت شان بسیار جدی تر شده است. بازخوانی همین فعالیت ها و نگاه های متفاوت به فضای مجازی و بحث های روز درباره همه حرف هایی که در این فضا زده می شود، بهانه ای شد تا حدود ۹۰ دقیقه‌ای با سعیدی، مدیر سایت گرداب گفتگو کنیم. گفتگویی که احتمالا به دلیل حوصله کم شما، فقط برخی از قسمت های آن را برای انتشار پیاده کردیم.
وبلاگ نیوز: به صورت مشخص نسبت مرکز بررسی جرایم سازمان یافته با اعضای جامعه مجازی چیست؟
مرکز کارش را با توجه به حجم فعالیت ها، می تواند به روشنگری و آگاهی بخشی معطوف کند تا مثلا یک وبلاگ نویس به عنوان یک آدم جامعه مجازی، نقش خودش را در این فضا تعریف کند.

وبلاگ نیوز: یعنی شما به کاربر فضای مجازی نسبت به محیط اطراف خودش آشنایی می دهید؟
ما درباره موضوعات تخصصی خودمان تحلیلی را ارائه می کنیم که مخاطب می تواند این تحلیل را بپذیرد یا قبول نکند. این طور نیست که تحلیلی یک سویه پیرامون فضا ارائه شود. بلکه این تحلیل با اسناد و مدارک ارائه می شود. چون ما در حال انجام فعالیت در سطح کلان هستیم و اینترنت را بخشی از فضای مجازی می دانیم که غرب برای ما تعریف کرده است.

وبلاگ نیوز: یعنی چه که غرب برای ما تعریف کرده است؟ اینترنت یک ابزار است. این طور نیست؟
این را که می گویم غرب برای ما تعریف کرده است، بر اساس اسناد و مدارک می گویم. همین الآن شما را به سخنرانی خانم کلینتون در ۳۰ دی ماه ۸۸ ارجاع می دهم تا متوجه شوید این ها برای فضای مجازی چه برنامه هایی دارند. در این سخنرانی اشاره مستقیم می شود که ما برای ترویج دموکراسی وب۲ را ایجاد کردیم. قبل از این که این سخنرانی را ببینم، شخصا برایم واضح شده بود که وب۲ مستقیما ابزاری برای براندازی است. تعارف که نداریم. بعد از آن می آییم اثرات و اعترافات متهمان را در پرونده های مختلف می بینیم و موضوع برای مان روشن تر می شود.
جالب این جاست که می گویند ما در کشورهای مختلف جهان سرکشی کرده ایم و این فناوری را در اختیار آن ها قرار داده ایم و تلاش می کنیم تمام توانمان را در اختیار قرار دهیم تا به ملت ها در راستای اعتراض به نتایج مشکوک انتخابات کمک کنیم. از این اعتراف صریح تر. اگر بروید و آن سخنرانی را بخوانید، متوجه می شوید که به قول شما رسانه ای ها واقعیت (fact) های زیادی در آن وجود دارد.
چند وقت پیش هم خبری منتشر شد که فرماندهی فضای مجازی در نیروهای نظامی امریکا تشکیل شده است. بعد شما ساختار را که می بینید، گیج می شوید که این چه نوع ساختاری است؟ آن وقت بررسی بیش تر که می کنید، می بینید فرمانده این نیروی تازه تشکیل کیست؟ یک ژنرال چهار ستاره! یک ارتشبد! کیت الکساندر.
پس همه این ها نشان دهنده این است که فضا، فضای بسیار برنامه ریزی شده و طراحی شده است که نشانه های دیگری هم وجود دارد که قابل ارائه است.

وبلاگ نیوز: یعنی شما فناوری وب۲ را یک ابزار جاسوسی می دانید؟
وب۲ تمام توانش را در اختیار می گیرد تا یک محتوای واحد را بارها و بارها منتشر کند. پیش از بروز دقیق وب۲، سرعت شایعه ۶۰۰ نفر بر ثانیه بود. اما الآن شما این را چگونه ارزیابی می کنید؟ مسلما قابل احصاء نیست. من وب۲ را یک ابزار شایعه پراکنی و جاسوسی می بینم. چرا که از مدتها پیش نظریه جاسوسی عمومی و جاسوسی سایبری در دستور کار سرویس های اطلاعاتی غرب قرار گرفته بود.

وبلاگ نیوز: بعضا در خبرها می شنویم قدرت سایبری ایران، سومین یا پنجمین قدرت برتر دنیاست. منظور از قدرت سایبری ایران چیست؟ آیا منظور ارتش سایبری برای هک است یا اشراف سایبری ایران به پیرامون خود؟ چون معمولا تمام اجزای فضای مجازی داخل اعم از فعالان این فضا – به عنوان بخش غیر دولتی و مستقل – و دولت به یک چشم دیده می شوند.
آن چیزی که به عنوان فرماندهی فضای مجازی در امریکا طراحی شده است، از نظامیان ارتش آمریکاست. این که آن ها چه تصوری دارند، بگذارید در تصور خام خودشان بمانند. آن ها هیچ وقت نمی توانند برآورد صحیحی از انقلاب اسلامی ایران داشته باشند. این هم که واقعیت چیست، نیازی به بیان ندارد. من می خواهم از دید آن ها موضوع را باز کنم. موسسه دیفنس تک موسسه ای است که در حوزه فناوری حرف دارد. این که گفته می شود ارتش سایبری ایران پنجمین ارتش قدرتمند دنیاست، می تواند از جهتی مبنای تحلیل باشد و از جهتی دیگر نباشد. از این دید که یک موسسه تخصصی روی آن عمل کرده، برای ما منبع علمی محسوب می شود. اما از طرفی هم چون آن ها از توان داخلی ما خبر ندارند، دقیقا نمی توانند تحلیل صحیحی ارائه بدهند. از کجا معلوم که ما اول نباشیم؟

وبلاگ نیوز: یعنی شما اطلاع دارید که ما اولین قدرت سایبری دنیا هستیم؟
نه! این حرفی که می زنم این طور برداشت نشود که ما حتما اول هستیم. بلکه منظورم این است که هر کسی باید با نیرو و توانمندی و امکانات خودش سنجیده شود. چون به نظر نمی رسد بتوانیم استکبار جهانی را با این همه سابقه تاریخی و تجربه ای، با توان سایبری خودمان به صورت ساده مقایسه کنیم.
این که بگوییم اول یا دوم و یا سوم است، دردی را دوا نمی کند. مهم این است که ببینیم آیا در ماموریت های خودمان موفق بودیم یا خیر؟

وبلاگ نیوز: خوب! موفق بوده ایم؟
الحمدلله موفق بودیم و شما دارید آثار آن را مشاهده می کنید و همین که دارید اخبار مربوط به آن را می بینید، نشانی از موفقیت های ماست. ضمن آن که مشاور ارشد وزارت امور خارجه امریکا هم در سالگرد انتخابات اعتراف کرد که قدرت سایبری ایران اجازه نداد که در سالگرد انتخابات، اغتشاشات مجددا رقم بخورد. همین اعترافات برای ما کفایت می کند. حالا دیگر چندم باشیم، مهم نیست.


وبلاگ نیوز: یعنی منظور از ارتش یا سپاه یا بسیج سایبری، مرکز جرایم سازمان یافته نیست؟
این ها اصلا مهم نیست. مرکز هیچ ارتباط ارگانیک با هیچ گروهی ندارد و هر جا هم که وارد شود با تابلوی رسمی وارد خواهد شد. ارتش سایبری یا سپاه سایبری نام های دیگر مرکز نیستند. اما موضوعی که مهم است، آن است که این توان ملی ماست. مثلا دولت چین می داند تعدادی هکر دارد که هرگاه لازم باشد می تواند آن ها را وارد میدان کند و می تواند از این راه چنان یقه امریکا را بگیرد که امتیازهای لازم را دریافت کند. یا در جریان همین کاروان آزادی، تعدادی از هکران ترکیه به سایت شهرداری تل آویو و چند سایت دیگر حمله کردند.

وبلاگ نیوز: هک کردن در قدرت ما تاثیری دارد؟
شما در فضای اینترنت با یک جنگ تمام عیار سر و کار دارید. فقط زمین بازی تان فضای مجازی است. توان ملی ما در حوزه سایبری، توان قدرتمندی است. آن جایی که لازم شود بسیج شود، بسیج می شود و جلوی قدرت های دنیا می ایستد.

وبلاگ نیوز: اگر اجازه بدهید کمی روی یک سال گذشته بیشتر تمرکز کنیم. مرکز به صورت مشخص در یک سال اخیر فقط پروژه فتنه عمیق را مرتبط با فتنه سال ۸۸ انجام داد؟
نه. نمی توانیم این طور بگوییم. اجازه بدهید کمی برای تان بیش تر موضوع را باز کنم. همه فعالیت های علیه انقلاب اسلامی در حوزه اینترنت، یک چرخه اقدام دارد.
این چرخه اقدام ۵ چرخ دنده دارد. چرخ دنده اول یک اتاق فکر است. یک جور محل طرح و بررسی محسوب می شود. چرخه دوم، جمع آوری و تولید محتواست. چرخه سوم، چرخه توزیع و بازنشر است. چرخه چهارم، چرخه عملیات و اقدام است که هم در فضای مجازی و حقیقی قابل تعریف است. در فضای مجازی راه های واقعی اقدام عملیاتی نشان داده می شود. مثلا نمونه آن را در آموزش نحوه شعار نویسی ها در فضای مجازی و انجام آن در فضای واقعی می بینیم. وقتی که یک پروژه طراحی می شود، همه این ها دیده می شود. پشتیبانی، ایجاد امنیت و ایجاد دسترسی پنجمین چرخه است که لحاظ می شود. هر تکه ای از این پروژه ها یک بخشی از این چرخه محسوب می شود.

وبلاگ نیوز: ارتباط این ۵ چرخه با پروژه های مرکز چیست؟
مثلا در پروژه فتنه عمیق شروع کردند به ایجاد یک فضای غبارآلود که حق از باطل به سختی قابل تشخیص باشد. اما این پروژه یک پشتیبانی فنی می خواهد. این پشتیبانی فنی و امنیتی چیست؟ شبکه دارکوب!
پشتیبانی عملیات و اقدام می خواهد. این کجا تعریف می شود؟ در پروژه مرصاد!
جمع آوری و تولید محتوا می خواهد. این در پروژه فتنه عمیق تعریف می شود!
به هر حال پروژه هایی که علیه جمهوری اسلامی در حال اجراست، کاملا در هم تنیده است و نمی توانیم آن ها را جدا کنیم.

وبلاگ نیوز: دشمنان ما در یک سال اخیر در فضای مجازی چه فعالیت هایی را انجام دادند؟
مقادیری از آن ها دیده شده است. مقادیری هم تلاش بوده است. ما یک مشکل عمده ای که در بحث فضای مجازی داریم، این است که پنجره هایی که رو به ایران باز است، بسیار زیاد است. در مقابل پنجره های ایران رو به دنیا چقدر است؟ حالا زمانی مانند انتخابات می شود که جدال خبری در سراسر دنیا علیه ایران برپا می شود. برای این که حرف ها شنیده بشود باید چه کرد؟ باید یک جنجال خبری ایجاد کرد تا صدای دیگری به گوش نرسد. مثلا رسانه های ما چندین بار هک جدی و سنگین داشتند. مثلا هک فارس، رجا و ایرنا دیده شده است و تلاش هایی هم در قالب پروژه های مختلف برای هک سایت دولت، سایت ریاست جمهوری و سایت مقام معظم رهبری داشته ایم.
سایت گرداب هم بارها و بارها مورد حمله قرار گرفت. NGO های زیادی در امریکا مستقیما برای هک گرداب تاسیس شد و سایت های زیادی برای جمع آوری طراحی شد.

وبلاگ نیوز: یعنی یک NGO فقط برای هک سایت گرداب تشکیل شده است؟
بله. چون گرداب در آن مقطع علاوه بر اطلاع رسانی، عکس اغتشاشگران را در سایت برای شناسایی قرار می داد و این یک انعکاس بین المللی داشت و جایگاه مرکز را در مجامع بین المللی بالا برد. علاوه بر این نرم افزارهای اختصاصی هک سایت گرداب نیز در اینترنت فراوان پیدا می شود و البته هر روزه حجم عظیمی از این حمله ها توسط تیم فنی و امنیتی سایت دفع می گردد.

وبلاگ نیوز: دیگر چه فعالیت هایی را توانستید رصد کنید؟
مثلا در پروژه مرصاد، در قالب فعالان حقوق بشر در ایران، اقدام به فعالیت های گسترده تشکیلاتی از جمله جاسوسی کردند. کیوان رفیعی، رییس آن ها و احمد باطبی سخنگوی این گروه، مستقیما با گروهک منافقین و گروهک ریگی ارتباط داشتند. تمام این ها هم اسنادش موجود است و برخی از آن ها در رسانه ها از جمله گرداب منتشر شده است.
شبکه ای هم در پروژه مرصاد به عنوان شبکه ایران پراکسی مشاهده می شود که تحت عنوان کمیته رکن چهارم در سایت کانون مدافعان حقوق بشر معرفی شده اند. در این کمیته این طور برنامه ریزی شده است که به تعداد آدم های موجود در ایران باید فیلترشکن تولید بشود.

وبلاگ نیوز: یعنی نزدیک به ۸۰ میلیون فیلترشکن؟!
بله! البته بعضی ها به این حرف می خندند. اشکالی ندارد. این ها حاکی از غفلت است. اما همین گروه ۲۲ میلیون فیلترشکن تولید و منتشر کرده است. شما کافی است در یکی از این گروه های ایمیلی فیلترشکن عضو باشید و ببینید روزانه چند ایمیل برای تان می رسد. این ها از کجا تولید می شود؟ آیا شخصی فقط به واسطه علاقه مندی در حال تولید فیلترشکن و توزیع آن است؟
وقتی که ۴۵ میلیون دلار برای این فضا در نظر گرفته می شود و به طور مستقیم برای آموزش ایرانیان برای عبور از فیلترینگ بودجه تخصیص داده شده است، دیگر شکی برای ما باقی نمی ماند. این ها را نمی توان نادیده گرفت.

وبلاگ نیوز: این را هم ببینیم از این طرف هم مسئولین ما کمی فضا را امنیتی کردند و همین موضوع باعث شد تا کاربران ما کمی نگران شوند که هر فعالیت آن ها در فضای مجازی زیر ذره بین است. حتی یک چت ساده و غیر سیاسی. چرا؟
واقعا از طرح هوشمندانه این سئوال از شما ممنونم. یکی از دغدغه های ما همین است. ما متاسفانه بر اساس سناریوی چیده شده، معمولا به دشمن اعتماد می کنیم، اما به خودی اعتماد نداریم.
اولا که اینترنت یک پروژه نظامی است که در وزارت دفاع امریکا کلیدش خورد. از همان اول هم ماموریت جاسوسی داشت. بعد از گسترش، مقر آن به لحاظ ساختار در پنتاگون باقی ماند. اما به لحاظ محتوا، وزارت خارجه امریکا نظارت و دخالت می کند که از طریق دیپلماسی عمومی و ارتباط حاکمیت امریکا با توده مردم اتفاق می افتد.

وبلاگ نیوز: یعنی وزارت خارجه امریکا به صورت مستقیم در تولید محتوای فضای مجازی دخالت دارد؟ چطور؟
بله. به این جملات دقت کنید. این ها اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا است: « من برای خدمت به دیپلماسی و دستیابی به اهداف دیپلماتیکمان، تیمی متشکل از کارشناسان و افراد با استعداد گرد هم آورده ام تا اقداماتمان را در تلاش های مربوط به سیاستمداری متناسب با قرن بیست و یکم رهبری کنند. اعضای این تیم به سراسر جهان سفر کرده و به دولتها و گروهها در شیوۀ به کار بردن قدرت نفوذ و منافع ارتباطات و فن آوری ارتباطات کمک کرده اند. آنها ابتکار جامعۀ مدنی ۲.۰ را راه اندازی کردند تا به ورود سازمان های محلی به عصر دیجیتال کمک کنند.»
«ما در وزارت خارجه امریکا اداره ای را تاسیس کرده ایم که به این کار کمک می کند.»
«آقای اوباما در دفتر خود یک معاون هماهنگ کننده سیاست های فضای مجازی تعیین کرده است.»
حالا شما بحث فرماندهی فضای مجازی را که در قبل تر گفتم اضافه کنید. شبکه جاسوسی اشلون را هم در وزارت دفاع امریکا در نظر بگیرید که چند کشور غربی از جمله امریکا، انگلیس و… عضو آن هستند. تمامی شبکه های ارتباط تلفن همراه، پیامک ها، تمامی شبکه های دیتا و تمامی اطلاعات منتقل شده در سراسر دنیا در اشلون بررسی می شود.
یعنی شما هر ارتباطی را که در شبکه بین المللی برقرار می کنی، اولین جایی که ذخیره می شود، شبکه اشلون است. حالا شما بیاید این ها را در کنار هم بگذارید و ببینید که ما داریم به آن ها اعتماد می کنیم و می گوییم اگر گوگل و اشلون و اداره فرارسی دیجیتال وزارت خارجه امریکا از من جاسوسی کند اشکالی ندارد، اما اگر سازمان های مسئول برقراری امنیت در کشور، برای تامین امنیت جامعه و برخورد با مجرمین، با دستور و حکم قاضی صالح به بررسی این فضا بپردازد، اشکال دارد.

وبلاگ نیوز: احساس می کنم این موضوع کمی به توضیح بیش تر دارد. منظور شما این است که ایمیل ها و دیگر مسائل کاربران بررسی نمی شود؟
من این را قبول ندارم که یک مسئول با گفتن این امر به صورت علنی خاطر کاربران اینترنت مشوش نماید. مرکز بررسی جرایم سازمان یافته معتقد است که دیدگاه کلیت حاکمیت باید بدین نحو باشد که اینترنت در ایران محیطی امن برای کاربران عادی و ناامن برای متخلفان و مجرمان است. تا وقتی کاربری جرمی مرتکب نشده است، کسی اجازه ندارد با او کاری داشته باشد. هر گاه جرمی مرتکب شد، مسلما با او برخورد می شود. پس اگر مجرم نیستید، به دولت و حاکمیت اعتماد کنید. ضمنا باید بدانیم چه چیزی را در دست دشمن می دهیم.


وبلاگ نیوز: چه چیزی را در دست دشمن می دهیم؟
من دو مثال برای تان می آورم. اول این که بخش قابل توجهی از جمع آوری و نشان جاسوسی و به کارگیری آن در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک اتفاق می افتد. دوم آن که توئیتر در زمان انتخابات ایران بالای ۹۰ درصد کاربر ایرانی داشت. پس از انتخابات ایران ۴۰۰ میلیون توئیت در کتابخانه ملی امریکا برای بررسی و تحلیل محتوا ثبت شد. حالا با این تفاسیر باید به داخل اعتماد کنیم یا امریکا؟ این برای ما تهدید است.
ما اگر جرمی مرتکب نشویم، کسی کاری به ما ندارد. حتی اگر شیطنت هم بکنیم، کسی کاری با ما ندارد. مگر این که جرمی مرتکب شویم. بنده معتقدم در محیط جرم هم با رأفت بسیار زیاد عمل می کنیم.

وبلاگ نیوز: دلیل تان برای این حرف چیست؟
ما اساس نظارت مان در اینترنت فقط فیلترینگ است. در صورتی که قانون به ما می گوید با کسی که محتوای مجرمانه تولید می کند، باید برخورد شود نه با سایتش. سایت او ابزارش است. ما یک وبلاگی را دیدیم که ۴۵ بار فیلتر شده بود و دوباره وبلاگ جدیدی ایجاد کرده بود. خوب این یعنی چه؟ یعنی آزادی کامل.

وبلاگ نیوز: فکر می کنم این اتفاق در خارج از کشور غیر ممکن باشد. درست است؟
در خارج از کشور به دلیل یکپارچه بودن سیستم اطلاعاتی، به محض ارتکاب جرم، کافی است سیستم بانکی شما مسدود شود. دیگر نمی توانید نفس بکشید. متاسفانه برخی از ما اعتمادمان به داخل سلب است و به بیرون از کشور صد در صد است. شما مثلا بروید قوانین فضای مجازی استرالیا را بررسی کنید و ببینید چقدر قوانین سختی است. این که می گویند آزادی در ایران زیاد است، جوک نیست. واقعیت است. تا شما جرمی که مرتکب شده ای، حتی اگر شاکی خصوصی نداشته باشی، گزندی نمی بینی. بعد برخی از ما می رویم به گوگل اعتماد می کنیم.
من اعتقادی دارم و می گویم شبهه وقتی که مدتی از آن بگذرد و پاسخی نگیرد، تبدیل به عقیده می شود. حالا این موضوع هم برای عده ای، شبهه ای است که به عقیده تبدیل شده است. واقعیت نیست.

وبلاگ نیوز: پس باید روی این موضوع بیش تر کار کرد. خیلی از کاربران متوجه این فضا نیستند. این طور نیست؟
من خیلی علاقه دارم کاربر فضای مجازی ما متوجه این جبهه و این صف بندی بشود. مثلا ما در پروژه مضلین ۹۰ سایت را منهدم کردیم و ۵ شبکه را شناسایی کردیم. کاربر می آید و نظر می دهد و می گوید: که چی؟
آدم بهت زده می ماند. یا ما نتوانستیم عمق جریان را نشان بدهیم که کاربر ما بفهمد ماجرا از چه قرار است که باید در این زمینه تلاش بیش تری بکنیم، یا این که واقعا کاربر متوجه این جریان نیست. حالا من بیایم بگویم در پروژه فتنه عمیق این تعداد وب سایت و وبلاگ شناسایی شدند. اما این ها دشمن ما نیستند. این ها فریب خوردگان هستند.
یکی از تاکیدات فرمایشات مقام معظم رهبری این است که دشمن تلاش می کند ما را از دشمنی کردن خود غافل کند. فراموش کردن دشمن همین می شود که ما دشمن خارجی را فراموش می کنیم و ناجا را به دلیل بررسی ایمیل ها، دشمن می دانیم! من می خواهم ما جبهه جهانی را در مقابل خودمان ببینیم.

 
 

Things you can do from here:

 
 

روش ساده ای برای دور زدن فیلترینگ؟ (استفاده از IP به جای دامنه)

فیلترینگ رفتنی است چون دیکتاتوری رفتنی اس

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via انجمن نوفیلتر by proksis on 11/22/10

توجه: من خودم این روش امتحان نکرده ام چون ایران نیستم. اما اگر اینطور باشد که فیلترینگ بر اساس دامنه انجام می شود (لیست سیاه ها شامل IP سایت های ممنوعه نمی شود) روش زیر قاعدتا باید کار کند.

روش:

فرض کنید که سیستم عامل تان ویندوز است و می خواهید سایت no-filter.com را باز کنید. در این روش به جای فرستادن درخواست نام دامنه نوفیلتر،‌ ابتدا IP آن را می یابید و سپس در مرورگرتان به جای نام دامنه مورد نظر از آی پی آن استفاده می کنید:


۱-به منوی Start بروید

۲-گزینه Run را می بینید. روی آن کلیک کنید

۳-در پنجره ای که باز می شود کلمه ی cmd را تایپ کنید و اینتر را بزنید تا پنجره ی سیاه خط فرمان باز شود.

۵- در پنجره ی خط فرمان تایپ کنید:

کد:

ping no-filter.com
۶. اینتر را بزنید.

۸- می بینید در همان صفحه سیاه سیستم به طور خودکار شروع به نوشتن خط هایی روی صفحه سیاه (خط فرمان) می کند

۹-در این خط ها عددهایی به شکل :<174.122.2.231>) می بینید که همه با هم مشابه اند. این همان آی پی پینگ شده ی سایت نوفیلتر است.

۱۰-یک http:// به ابتدای این آی پی اضافه کنید و آن را در نوار آدرس (بالای مرورگر) تایپ کنید. مثلا در مورد مثال no-filter باید در نوار آدرس (به جای https://www.no-filter.com ) تایپ کنید:

کد:

http://174.122.2.231
۱۱- حال اینتر را بزنید و نتیجه را ببینید.


لطفا اگر از این روش جواب مثبت گرفتید در همین تاپیک اعلام کنید و به دوستان تان هم یاد بدهید.

فیلترینگ رفتنی است چون دیکتاتوری رفتنی است!

 
 

Things you can do from here:

 
 

دریافت سایتهای فیلترشکن در ایمیل با عضویت در گروه

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via انجمن نوفیلتر by shadow2010 on 11/30/10

سلام
با عضویت در گروه من میتونید سایتهای فیلترشکن رو حداقل بصورت هفتگی در ایمیلتان دریافت کنید
آدرس گروه:
http://groups.google.com/group/Zh4dow
راهنمای عضویت:
به سایت ذکر شده بروید و روی Join this group در کادر سمت راست صفحه کلیک کنید
چون این گروه از گروههای گوگل هست شما باید از Gmail برای عضویت استفاده کنید
ایمیل و پسوورد خود را وارد کنید و در Gmail خود Sign in کنید
گزینه
Email (Approximately 1 email per day
را انتخاب کنید و در کادر سوال ?What nickname do you want people in this group to see
نام کاربری دلخواه خود (nickname) را وارد کنید و سپس روی دکمه Join this group کلیک کنید
در کادر زردی پیغام
You are now a member of Zh4dow
داده میشه که شما با گرفتن این پیغام عضو گروه شده اید به همین سادگی!
اگر ایمیلهای غیر از Gmail دارید در همین صفحه آدرس ایمیل خود را بگذارید تا من شما را عضو کنم
موفق باشید:o

 
 

Things you can do from here:

 
 

وبلاگ‌های فیلتر شده را چگونه دنبال کنیم؟!

how to work with google reader in persian?

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via بلاگ‌نوشت by صادق on 11/11/10

حتماً در جریان هستید که در ایران، دسترسی به بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها غیرمجاز تشخیص داده شده است و به اصطلاح فیلتر شده‌اند. اکثر این وبلاگ‌ها نه تنها حاوی مطالب مستهجن نیستند که خود مخالف این‌گونه محتوا هستند و تنها به دلیل نشر آزادانه عقاید شخصی خود فیلتر شده‌اند! مثلاً در مورد بلاگ‌نوشت، با اینکه اکثر مطالب اینجا غیرسیاسی و مرتبط با اینترنت و فضای مجازی و فناوری است، اما به دلیل چند مطلبی که به انتقاد از برخی از سیاست‌های دولت منتشر شد، دچار فیلتر شده است!

اما به هر حال فیلتر شدن یک وبلاگ، به این معنا نیست که دیگر راهی برای دنبال کردن مطالب آن وبلاگ وجود ندارد. چرا که راه‌های رسیدن به یک وبلاگ، به اندازه تعداد کامپیوترهای متصل به اینترنت است!

در این مطلب قصد دارم تا یکی از بهترین راههای دنبال کردن مطالب یک وبلاگ را خدمت حضورتان معرفی نمایم. البته این راه، روش جدیدی نیست و تنها مختص به وبلاگ‌های فیلتر شده نیز نمی‌باشد! اما به هر حال برای آن‌که همه‌گیرتر شود، لازم دیدم که بار دیگر آن را یادآوری کنم.

فید یا خبرمایه چیست؟

بهترین راه برای دنبال کردن مطالب یک وبلاگ استفاده از فید، خبرمایه یا خوراک مطالب آن وبلاگ است. من قبلاً در همین وبلاگ، چندین بار درباره چیستی فید مطلب نوشته‌ام + +. اما به زبان ساده، فید یا خبرمایه، یک نوع خروجی ساده از مطالب یک وبلاگ یا وب‌سایت است. مثلاً فید بلاگ‌نوشت را با کلیک روی آیکن زیر می‌توانید ببینید.

اما حالا ببینیم که این خروجی به چه کار می‌آید و چگونه می‌توان آن را به بهترین نحو بکار گرفت؟

فید یا خبرمایه به چه درد می‌خورد؟

تصور کنید به جای اینکه هر روز مجبور باشید به چندین وبلاگ سر بزنید و با صرف زمان و اینترنت ببینید که آیا وبلاگ مزبور به روز شده است یا نه، قادر باشید همه وبلاگ‌های مورد علاقه‌تان را یک جا جمع کنید و بتوانید آخرین مطالب به روز شده آن‌ها را به ترتیب مطالعه کنید. با این کار نه تنها نیازی نیست که مدام، صفحات مختلف را بارگذاری کنید که حتی می‌توانید مطالب وبلاگ‌های فیلتر شده را نیز براحتی دنبال نمائید.

چگونه فید یا خبرمایه وبلاگ‌های مورد علاقه‌مان را یکجا جمع کنیم؟

برای تجمیع فید یا خبرمایه وبلاگ‌های مورد علاقه‌تان می‌توانید از ابزار ساده و رایگان Google Reader استفاده کنید. روش کار بسیار ساده است:

۱- به آدرس http://www.google.com/reader بروید. اگر قبلاً عضو گروه سایت‌های گوگل شده باشید (مثلاً اگر در Gmail حساب کاربری داشته باشید) می‌توانید با همان نام کاربری و کلمه عبور وارد شوید. در غیر این صورت با پر کردن این فرم می‌توانید یک حساب کاربری جدید برای خودتان بسازید. (اگر در پر کردن فرم ثبت نام مشکل دارید، این تصویر را ببینید.)

۲- پس از ورود به سرویس گوگل ریدر، روی دکمه بالای سمت چپ صفحه، با عنوان Add a Subscription کلیک کنید. در مرحله بعد هم در کادری که باز می‌شود آدرس فید یا خبرمایه وبلاگ موردنظرتان را وارد کنید.

اگر در پیدا کردن آدرس فید یا خبرمایه وبلاگ‌ها مشکل دارید، می‌توانید آدرس خود وبلاگ را بنویسید. گوگل ریدر، فید آن را پیدا می‌کند و خود به خود آن را به لیست‌تان اضافه می‌نماید.

۳- پس از آن‌که آدرس فید موردنظرتان را وارد کادر نمودید و کلید Add را فشار دادید، در اصطلاح شما مشترک خوراک آن وبلاگ شده‌اید. و از این پس آخرین مطالب آن را با مراجعه به Google Reader‌ می‌توانید بخوانید.

گوگل ریدر امکانات بسیاری برای فیدخوانی در اختیارتان قرار می‌دهد. از آن جمله شما می‌توانید با دوستان‌تان که آن‌ها هم عضو گوگل ریدر هستند، یک شبکه مطالعاتی تشکیل دهید و با کلیک بر روی گزینه Like به دیگران بگوئید که از یک مطلب خوش‌تان آمده یا با کلیک بر روی Share مطلبی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری درباره گوگل ریدر کسب کنید، می‌توانید درباره آن گوگل کنید!

به همین سادگی شما می‌توانید مطالب یک وبلاگ فیلتر شده را دنبال کنید. و حتی در کنار آن سایر وبلاگ‌های مورد علاقه‌تان را نیز جمع کنید و در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جوئی کنید.

اگر دوست دارید مطالب بلاگ‌نوشت را بدون فیلتر و با سهولت بیشتری بخوانید، می‌توانید آدرس خبرمایه آن را (http://feeds2.feedburner.com/blogneveshte) به گوگل ریدر یا دیگر فیدخوان‌تان اضافه کنید.

Share

4 دیدگاه برای این نوشته:

  1. صادق:
    2010-Nov-13 @آی تی گشت, خوشحالم که مورد پسندتون قرار گرفت :)
  2. صادق:
    2010-Nov-13 @عباس, ممنون عباس جان :)
  3. آی تی گشت:
    2010-Nov-13 ممنون صادق جان و از شما هم عباس جان تشکر می کنم برای لینک مفیدتون
  4. عباس:
    2010-Nov-12 خسته نباشی آقا صادق. در مورد آموزش کامل گودر فکر کنم این از همه کاملتر باشه http://mehrvazh.blogspot.com/search/label/Google%20Reader

ارسال نظر سریع

تبلیغات

لاهیج مارکت


 
 

Things you can do from here:

 
 

[بهترین‌های وب ایران] : نگهبان – بهترین سایت آموزشی

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via بلاگ‌نوشت by صادق on 11/15/10

وقتی سخن از کامپیوتر و شبکه به میان می‌آید، یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کرد، مسئله «امنیت» است. برقراری امنیت در فضای مجازیِ بی حد و مرز یکی از دغدغه‌های پیچیده ساکنان آن است. بسیاری از این افراد، تحصیلکرده رشته‌های زیرمجموعه انفورماتیک نیستند و اطلاعات کافی درباره موضوعات مرتبط  با آن ندارند. لذا این‌که گروهی بیاید و امنیت و راهکارهای آن را به زبان ساده و قابل فهم برای همگان بیان کند، جای بسی تحسین دارد.

نگهبان، وب‌سایتی است که هدف آن آشنا کردن مخاطبین عام و خاص با مبانی و نکات مهم در امنیت کامپیوتر و ابزارهای دیجیتالی است. در این سایت بازدیدکنندگان به زبان ساده می‌آموزند که چگونه در مقابل ویروس‌ها، هکرها و تهدیدهای دنیای دیجیتال، واکسینه شوند.

از ویژگی‌های خوب نگهبان، طبقه‌بندی کردن مطالب و سطح‌بندی کردن‌شان برای انواع کاربران مبتدی تا پیشرفته است. که بدین ترتیب دسترسی به مقالات مقدماتی، متوسط و پیشرفته را برای کاربران عادی، وبلاگ‌نویسان و مدیران وب‌سایت‌ها سریع‌تر و سهل‌تر می‌نماید.

ضمن تبریک به مدیران سایت نگهبان، بخاطر کسب عنوان «بهترین سایت آموزشی» در سومین جشنواره وب ایران، پیشنهاد می‌کنم برای اینکه همیشه اطلاعات‌تان درباره مسائل امنیتی کامپیوتر و شبکه به روز باشد، سری به نگهبان بزنید و مشترک خبرمایه آن شوید.

Share

1 دیدگاه برای این نوشته:

  1. بابک معماری Babak Memari:
    2010-Nov-16 سلام این رو بگم که این سایت دولتی است چون در سایت زیر من نظر دادم ولی نظر من را درج نکردن چون نرم افزار TrueCrypt دارای یک کیلوگر یا دزد پسورد پیشرفته هست که با فرمت کردن تمام پارتیشنها هم قابل پاک شدن نیست و باید تمام پارتیشن ها را پاک و دوباره پارتیشن بندی کرد. http://theinvisiblethings.blogspot.com/2009/10/evil-maid-goes-after-truecrypt.html گویا این سایت نگهبان هم... هستش، چون همین مطلب را در این لینک به عنوان نظر دادم ولی هرگز ثبت نکردند. ‏http://www.negahbaan.com/article/2010/nov/413 گویا می خواستند از آن استفاده کنند و به همین دلیل مانع نشان دادن نظر من در این سایت شدند، تا مبادا کسی بفهمد و بیشتر مواظب باشد. بابک

ارسال نظر سریع

تبلیغات

لاهیج مارکت


 
 

Things you can do from here:

 
 

دسترسی به جي‌ميل در شرایط نامساعد

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 


[منبع: دسترسی به جي‌ميل در شرایط نامساعد]
افراد آنلاين مشتركان فيدي email rss facebook buzz twitter friendfeed delicious

با توجه به اينكه در چند روز اخير، سرويس Gmail دچار مشكلاتي فرازميني شده است و دسترسي به آن به سختي امكان‌پذير مي‌باشد، امروز سرويسي را به شما معرفي مي‌كنم كه مي‌تواند شما را به وصال Gmail تان برساند. البته روش‌هاي متعددي براي دسترسي به ايميلتان در چنين شرايطي وجود دارد. براي مثال: استفاده از نرم‌افزارهاي Thunderbird يا Outlook و تنظيم pop3 يا imap، استفاده از سرويس‌هاي مختلف اينترنتي از قبيل mail2web، mail-inspector، mailreader، netmymail و غيره.

استفاده از سرويس‌هاي اينترنتي مانند مثال‌هاي بالا اين مزيت را دارد كه نيازي به نرم‌افزار و تنظيمات پيچيده نيست و هر كجا كه باشيد مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد. من سرويس‌هاي مختلفي كه براي اين كار وجود دارد را از نظر سادگي كار و عدم نياز به تنظيمات خاص و سازگاري با gmail بررسي كردم و سرويس e-mol را براي معرفي به شما انتخاب كردم.

براي استفاده از اين سرويس، ابتدا به اينجا برويد و در فرمي كه ظاهر مي‌شود، در فيلد اول يعني mail server وارد كنيد: pop.gmail.com و در فيلدهاي بعدي هم نام كاربري و كلمه عبور خودتان در Gmail را تايپ كنيد. در بين گزينه‌هايي كه پايين‌تر ارائه شده است هم مي‌توانيد use imap را تيك بزنيد. حال دكمه Login را كليك كنيد تا وارد شويد. ورود دفعه اول ممكن است كمي طول بكشد اما دفعات بعدي سريع‌تر خواهد بود. حال براي راحتي خودتان، از ستون سمت چپ گزينه‌ي Autofetch را تيك بزنيد تا خود سايت، به صورت خودكار، هر ۵ دقيقه يكبار ايميلتان را چك كند و در صورتي كه ايميل جديدي وارد شده است برايتان نمايش دهد. ضمناً امكان ارسال ايميل، استفاده از Address Book، و جستجو در ايميل و غيره نيز وجود دارد.

استفاده از اين سرويس براي ورود به ساير سرويس‌دهنده‌هاي ايميل نيز امكان‌پذير است و كافي است آدرس pop3 يا imap سرويس‌دهنده‌ي ايميل خود را بدانيد (مثلاً pop.gmail.com براي Gmail).

مطالب خواندني مرتبط:

[منبع: دسترسی به جي‌ميل در شرایط نامساعد]
افراد آنلاين مشتركان فيدي email rss facebook buzz twitter friendfeed delicious