Wednesday, August 25, 2010

شما هم تب های زیادی در فایرفاکس باز می کنید؟

پست اول وبلاگ آموزش ارتكاب مصاديق جرم هاي اينترنتي آتئيست

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via Weblogina on 6/29/10

اگر شما هم مانند من همیشه باید حد اقل 10 تب مختلف را در فایرفاکس باز کنید (که اصولا این عدد بیشتر از این مقدار است)، پس این مطلب دقیقا برای شماست! در این مقاله سعی خواهیم کرد راهبردهایی را برای مدیریت تب ها در فایرفاکس و همچنین نحوه کنترل و کاهش حجم استفاده از حافظه اشغال شده کامپیوتر توسط این تب ها را بررسی و به ارائه راه حل های مناسب و کاربردی بپردازیم.

firefox-tabs.jpg

وبلاگ شخصی شما، توییتر، فیس بوک، گوگل و ابزارهای مختلف آن! این ها چند نمونه از صفحاتی است که اصولا هر کاربری هنگام استفاده از اینترنت آن ها را در مرورگر خود باز می کند و معمولا هم رفته رفته با گذشت دقایق، تعداد این تب ها بیشتر و بیشتر می شود و این مورد مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

باز کردن تب های زیاد در فایرفاکس باعث کند شدن سرعت عمل کرد آن می شود و این تب های زیاد، روباه موزیلا را به یک هیولای حافظه خوار تبدیل می کند! موردی که هرچند با جلوتر رفتن نسخه های فایرفاکس بهبود نسبی داشته اما کماکان جدی ترین مشکل کاربران آن است. حتی اگر میزان مصرف حافظه و کندی سیستم برای شما مشکلی ایجاد نکند، داشتن این همه تب، یافتن مطالب مورد نیاز را دشوار می نماید. اما مهم ترین سوال اینکه، چاره چیست؟

استفاده از نوار ابزار بوکمارک

نوار ابزار بوکمارک ها مکانی عالی برای ذخیره اطلاعات به طور موقت است. از طریق این ابزار شما می توانید اطلاعات جستجو شده و تب های مورد نظر خود را در یک پوشه ذخیره کنید و هنگام نیاز، تنها با یک کلیک راست، همه آن ها را به طور یکجا باز نمایید.

firefox-tabs-1.jpg

می توانید برای نام گزاری پوشه ها تنها از یک حرف استفاده کنید تا فضای کمتری را در آن محیط اشغال نمایید. اگر شما به فضای بیشتری برای بوکمارک های خود نیاز دارید می توانید از Multirow Bookmarks Toolbar استفاده کنید. همچنین اکستنشن دیگری برای این کار با نام Smart Bookmarks Bar وجود دارد که می تواند لینک های مختلف به یک سایت را در قالب آیکون سایت مورد نظر برای شما ذخیره نماید. راه حل دیگر در این زمینه استفاده از Read It Later است.

نصب Session Manager

firefox-tabs-3.jpg

به جای ذخیره صفحات در پوشه های مختلف می توانید آن ها را به وسیله Session Manager مدیریت کنید. از این طریق نه تنها نشست (Session) مرورهای شما به طور خودکار ذخیره می شود بلکه حتی هنگامی که مرورگر شما crash کرد نیز می توانید به ذخیره و یا بارگذاری نشست ها به صورت جداگانه بپردازید. از این طریق شما کنترل کاملی بر روی لینک های باز شده خواهید داشت.

گروه بندی تب ها با TabGroups Manager

این افزونه به شما اجازه می دهد تا تب های باز شده خود را بر اساس موضوعات آن ها گروه بندی کنید. از این طریق شما می توانید خیلی ساده تر به آن ها دسترسی داشته باشید. ردیف اول در این افزونه دسته بندی ها را نشان می دهد و ردیف دوم که در زیر آن قرار دارد، زبانه های موجود در دسته بندی مریوطه را نمایش می دهد. TabGroups Manager دارای تنظیمات بسیاری است که می توانید بنابه نیاز آن را برای خود شخصی سازی کنید.

firefox-tabs-2.jpg

قفل کردن و باز نگه داشتن همیشگی بعضی تب ها با Tabberwocky

اگر شما تب هایی دارید که همیشه باید باز باشند، Tabberwocky بهترین انتخاب برای شماست. از این طریق شما می توانید تب های مورد نظر خود را همیشه در حالت باز نگه دارید و از امکانات بیشتری نیز برای مدیریت آن ها استفاده کنید.

firefox-tabs-4.jpg

ذخیره فضای نوار تب ها با FaviconizeTab

برای ذخیره بیشتر فضای نوار زبانه های فایرفاکس می توانید از FaviconizeTab استفاده نمایید تا به جای نمایش عنوان صفحات در تب ها، تنها به نمایش favicon هر سایت بسنده کنید. از این طریق می توانید فضای چند برابری را به نوار تب های مرورگر خود اضافه کنید.

firefox-tabs-6.jpg

همچنین Tab Mix Plus، ColorfulTabs و New Tab King نیز می توانند در این زمینه مفید باشند.

افزایش میزان حافظه رم با SaveMemory

firefox-tabs-5.jpg

این افزونه می تواند بسیار کاربردی باشد. اگر تب های زیادی باز کرده اید و در حال حاضر به یک سری از آن ها نیازی ندارید و از طرفی هم نمی خواهید آن ها را ببندید می توانید آن ها را از طریق SaveMemory، Pause کنید تا حافظه اشغال شده توسط این تب ها به رم سیستم شما بازگردد.

این ها مواردی بود که هنگام داشتن تب های زیاد در فایرفاکس می توانید از آن ها به عنوان یک راه حل مناسب برای رهایی از این مشکل استفاده کنید. اگر شما نیز راه حل های دیگری می شناسید آن را به ما معرفی کنید.

Feed Burner

 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments:

Post a Comment