Tuesday, November 30, 2010

[بهترین‌های وب ایران] : نگهبان – بهترین سایت آموزشی

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via بلاگ‌نوشت by صادق on 11/15/10

وقتی سخن از کامپیوتر و شبکه به میان می‌آید، یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کرد، مسئله «امنیت» است. برقراری امنیت در فضای مجازیِ بی حد و مرز یکی از دغدغه‌های پیچیده ساکنان آن است. بسیاری از این افراد، تحصیلکرده رشته‌های زیرمجموعه انفورماتیک نیستند و اطلاعات کافی درباره موضوعات مرتبط  با آن ندارند. لذا این‌که گروهی بیاید و امنیت و راهکارهای آن را به زبان ساده و قابل فهم برای همگان بیان کند، جای بسی تحسین دارد.

نگهبان، وب‌سایتی است که هدف آن آشنا کردن مخاطبین عام و خاص با مبانی و نکات مهم در امنیت کامپیوتر و ابزارهای دیجیتالی است. در این سایت بازدیدکنندگان به زبان ساده می‌آموزند که چگونه در مقابل ویروس‌ها، هکرها و تهدیدهای دنیای دیجیتال، واکسینه شوند.

از ویژگی‌های خوب نگهبان، طبقه‌بندی کردن مطالب و سطح‌بندی کردن‌شان برای انواع کاربران مبتدی تا پیشرفته است. که بدین ترتیب دسترسی به مقالات مقدماتی، متوسط و پیشرفته را برای کاربران عادی، وبلاگ‌نویسان و مدیران وب‌سایت‌ها سریع‌تر و سهل‌تر می‌نماید.

ضمن تبریک به مدیران سایت نگهبان، بخاطر کسب عنوان «بهترین سایت آموزشی» در سومین جشنواره وب ایران، پیشنهاد می‌کنم برای اینکه همیشه اطلاعات‌تان درباره مسائل امنیتی کامپیوتر و شبکه به روز باشد، سری به نگهبان بزنید و مشترک خبرمایه آن شوید.

Share

1 دیدگاه برای این نوشته:

  1. بابک معماری Babak Memari:
    2010-Nov-16 سلام این رو بگم که این سایت دولتی است چون در سایت زیر من نظر دادم ولی نظر من را درج نکردن چون نرم افزار TrueCrypt دارای یک کیلوگر یا دزد پسورد پیشرفته هست که با فرمت کردن تمام پارتیشنها هم قابل پاک شدن نیست و باید تمام پارتیشن ها را پاک و دوباره پارتیشن بندی کرد. http://theinvisiblethings.blogspot.com/2009/10/evil-maid-goes-after-truecrypt.html گویا این سایت نگهبان هم... هستش، چون همین مطلب را در این لینک به عنوان نظر دادم ولی هرگز ثبت نکردند. ‏http://www.negahbaan.com/article/2010/nov/413 گویا می خواستند از آن استفاده کنند و به همین دلیل مانع نشان دادن نظر من در این سایت شدند، تا مبادا کسی بفهمد و بیشتر مواظب باشد. بابک

ارسال نظر سریع

تبلیغات

لاهیج مارکت


 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments:

Post a Comment