Sunday, August 29, 2010

8 وب سایتی که همیشه به آنها نیاز خواهید داشت

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via بالاترین by shooresh_1 on 8/28/10

سایت هایی هستند که در بعضی مواقع خیلی کاربردی هستند.مثلا موقعی که بخواهیم از سایتی اسکرین شات بگیریم یا اینکه فایلی رات آنلاین کانورت کنیم یا فونت های جالب بسازیم و ...
با ۳۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی
نظرات

 
 

Things you can do from here:

 
 

Stripes Bikini Model

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via Bikini Models by Priyanka Shah on 8/28/10


 
 

Things you can do from here:

 
 

درآمدهای ویکیپدیای پارسی از صد هزار گذشت

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via Radio Zamaneh by admin@radiozamaneh.com (Radio Zamaneh) on 8/28/10

این روزها در ویکیپدیای پارسی یک جشن برپاست. جشن صدهزار مقاله شدن این بخش. تعداد کاربران و نویسندگان بخش فارسی به هیچ عنوان با بخش انگلیسی قابل مقایسه نیست اما همین تعداد اندک با کوشش فراوان توانسته‌اند جایگاه این زبان را در ویکیپدیا تثبیت کنند؛ دانشنامه آزاد و رایگانی که علیرغم همه انتقادهایی که از آن می‌شود روزبه روز جای بیشتری را برای خود در دنیای اینترنت باز می‌کند.

Download it Here!

اگر اهل جستجوهای اینترنتی برای کارهای پژوهشی یا حتا خبری باشید حتما متوجه یک موضوع شدید؛ اینکه اگر به زبان پارسی، موضوع، نام مکان، شخص یا حتا رویدادی را جستجو کنید، در بیشتر موارد، نخستین نتیجه، شما را به بخش پارسی ویکیپدیا راهنمایی می‌کند.


ویکیپدیا نه‌تنها مورد مراجعه برای آگاهی از موضوع‌های گوناگون است، بلکه بسیاری از اطلاعات موجود در آن، کپی‌برداری و در وبلاگ‌ها و تارنماهای گوناگون هم منتشر می‌شود. مشارکت کاربران در تکمیل مطالب ویکیپدیا و ایجاد صفحه برای موضوع‌های گوناگون از ویژگی‌های منحصربفرد ویکیپدیا است که آن را بسیار به روز کرده ولی همین موضوع، انتقاد بسیاری را هم در بر داشته؛ اینکه چطور می‌توان به دانشنامه‌ای استناد کرد که هر لحظه یک نفر از هر جای دنیا بدون اینکه روشن باشد صلاحیت لازم را داراست یا نه، می‌تواند نوشته‌ها را تغییر دهد؟!

گروهی از کاربران به مانند یک گروه ویراستاری لحظه به لحظه روی تغییرات پدید آمده نظارت می‌کنند و آنچه خلاف قوانین باشد را به شکل نخستین بازمی‌گردانند.

ولی موضوع به همین راحتی‌ها هم نیست. در واقع روز به روز هم دشوارتر می‌شود. گروهی از کاربران به مانند یک گروه ویراستاری لحظه به لحظه روی تغییرات پدید آمده نظارت می‌کنند و آنچه خلاف قوانین باشد را به شکل نخستین بازمی‌گردانند. ویکیپدیا در حقیقت، جای نشر مطالب دست اول نیست بلکه اطلاعات تنها در صورت داشتن منبعی مشخص و قابل اعتماد در آنجا مدون و گردآوری می‌شوند.

پروژه ویکیپدیا که در حال حاضر به ۲۷۲ زبان اطلاعات در اختیار کاربران می‌گذارد از سال ۲۰۰۰ فعالیت جدی خود را آغاز کرد. میزبان اصلی تارنمای آن در ایالات فلوریدای آمریکاست و میزبانانی در آمستردام و سئول نیز با آن همکاری دارند.

نخستین درآمدها به زبان فارسی در سال ۲۰۰۳ به کوشش روزبه‌پورنادر و مسعود علینقیان در ویکیپدیا ایجاد شد و به این شکل، این دو تن از پایه‌گذاران ویکیپدیای پارسی به شمار می‌روند.

نام زبان فارسی اکنون در نخستین صفحه ویکیپدیا چندین خط بالا پریده و در میان زبان‌هایی که بیش از صد هزار مقاله دارند خودنمایی می‌کند.

نام زبان فارسی اکنون در نخستین صفحه ویکیپدیا چندین خط بالا پریده و در میان زبان‌هایی که بیش از صد هزار مقاله دارند خودنمایی می‌کند.

مانی پارسا، از دانش‌آموختگان بخش ایران‌شناسی دانشگاه لیدن در هلند که به عنوان یکی از مدیران بخش فارسی ویکپدیا فعال است به «زمانه» می‌گوید: «اکنون از راه صفحه رده بندی زبان‌ها، هر کس می‎تواند ببیند که زبان فارسی جزو زبان‌های پرمقاله است. این اعتبار زبان را نشان می‌دهد. در کنار تعداد زبان‌ها، بخشی هم ویژه عمق نسخه‌های ویکیپدیا است. در این بخش، کیفیت مقاله‌ها بررسی می‌شود. طول مقاله‌ها و مقدار ویرایش. از این بابت هم فارسی جزو بالاترین‌هاست. مدتی پیش نیز جیمی ولز، بنیانگذار ویکیپدیا از بخش فارسی به عنوان بخشی نام برده بود که بسیار بی‌طرفانه عمل کرده‌ است. هرچند به نظر می‌رسیده که باید بسیار تحت تاثیر مسایل سیاسی باشد.»

ولی رشد ویکیپدیای پارسی از آغاز تا کنون چه روندی داشته است. ایجاد و ویرایش صفحه ها سرعت گرفته یا مانند گذشته قدری کُند پیش می‌رود؟ «به‌آفرید»، یکی دیگر از مدیران بخش فارسی به «زمانه» می‌گوید: «رشد این بخش تصاعدی بوده، به ویژه از مقاله بیست هزارم به بعد، همکاری‌ها خیلی بهتر صورت گرفت. در آغاز کار، زمانی که به مقاله هزارم رسیدیم، مانی به ما تبریک گفت! بسیار طول می‌کشید تا کار سرعت گرفت.»


آمار رشد درآمدهای ویکیپدیای پارسی

از «به‌آفرید» درباره یک فراخوان برای جذب همکاری روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان می‌پرسم؛ او می‌گوید: «تجربه نشان داده خیلی از کسانی که وبلاگ می‌نویسند چون نظرات خودشان را مطرح می‌کنند، وقتی به ویکیپدیا می‌آیند هم همان شیوه را دنبال می‌کنند. در صورتی که این خلاف سیاست‌های ویکیپدیاست. به همین خاطر ما چندان به دنبال جذب آنها نرفتیم.»

«به‌آفرید» کمبود نیروی انسانی را مهمترین مانع برای گسترش بخش پارسی ویکیپدیا می‌بیند. او می‌گوید: «مهمترین موضوع این است که افرادی که منابع خوبی در اختیار دارند همکاری کنند و مقاله بنویسند.»

«به‌آفرید» کمبود نیروی انسانی را مهمترین مانع برای گسترش بخش پارسی ویکیپدیا می‌بیند.

بخش پارسی ویکیپدیا در حال حاضر با داشتن بیش از یکصدهزار درآمد در رده سی و سومین زبان این پروژه از بابت تعداد نوشته‎هاست. در بخش فارسی، صفحه ویژه صدهزاره تایی شدن ایجاد شده که کاربران ایده‌های جالبی را در آن مطرح کرده‌اند:

رهگذر آن‌لاین نوشته: «من هم به همه دوستان تبریک عرض می کنم. ولی دوستان این را باید یادآور بشم که آخرین مقاله های رسیدن به صدهزارگی چندان دلچسب و پر محتوا نیستند و این فکر را به ذهن کاربران یاد آور می شود که انگار ظاهر بر محتوا در ویکی پدیا فارسی پیشی گرفته. و یک جورایی بی احترامی هست به آن دسته کاربرانی با توجه به مشکلات کاری فراوانی که دارند، ساعت ها وقت می گذارند برای ثبت هر چه پر محتوا تر مقالات. البته می شه به خاطر شوق رسیدن به صدهزارگی اون رو نادیده گرفت»

وحید نوشته: «احساسی مثل لحظه سال تحویل و آرامش بعد از آن به من دست داده است. دست همگی درد نکند.»

ابراهیم هم اضافه کرده: «دوستان لطفا سرعت مقاله نویسی را کم نکنید. با اینکه به کیفیت اعتقاد شدیدی دارم اما به هر ترتیب نباید از مقام ۳۳ سقوط کنیم.»

Share/Save/Bookmark

 
 

Things you can do from here:

 
 

Wednesday, August 25, 2010

رونق در بازار گوشی‌های ارزان قیمت

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via MediaNews.ir on 8/25/10

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، مریم عسگری - این روزها نوسانات ارزی بر قیمت کالاهای مختلف از جمله گوشی تلفن‌همراه تاثیر گذاشته است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، در پی استمرار افزایش بهای نرخ ارز، قیمت اکثر گوشی‌های موجود در بازار در حدود 10 تا 15 هزار تومان افزایش یافته است و این افزایش قیمت نیز تا حدودی به کاهش تقاضا منجر شده است.

در همین حال دست‌اندرکاران حوزه بازار تلفن همراه معتقدند کاهش واردات قانونی و غیرقانونی این کالای ارتباطی از دیگر دلایلی است که باعث شده تا قیمت گوشی افزایش یابد. یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: طی دو تا سه هفته اخیر میزان عرضه انواع گوشی‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته که با استمرار این شرایط پیش‌بینی می‌شود گوشی‌های موجود در بازار نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

برخی از فعالان بازار نیز از افزایش تقریبی تقاضا برای گوشی‌های ارزان قیمت و در کنار آن افزایش تنوع مدل‌های ارزان قیمت در بازار گوشی تلفن همراه خبر می‌دهند.

محمد مغربی، یکی از فعالان بازار گوشی تلفن‌همراه، در این باره می‌گوید، طی هفته‌های اخیر با توجه به نوسانات ارزی و کاهش عرضه گوشی تلفن همراه، بسیاری از خریداران گوشی به امید ارزان شدن این گوشی‌ها از خرید خودداری کرده و گروهی نیز به خرید گوشی‌های ارزان قیمت با میانگین قیمت 80 تا 150 هزار تومان روی آورده‌اند.

براساس اعلام فعالان بازار، نوکیا همچنان در بازار گوشی تلفن همراه جزو پرفروش‌ها است و گوشی‌های ارزان قیمت این برند نیز رتبه اول فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

سامسونگ، ال جی و سونی اریکسون نیز مقام دوم، سوم و چهارم در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت را به خود اختصاص داده‌اند. فروشندگان لوازم جانبی گوشی تلفن همراه، همچنین از کاهش تقاضا برای تجهیزات جانبی گوشی تلفن همراه، طی هفته‌های گذشته در بازار خبر دادند. فرهادی، یکی از فعالان بازار گوشی تلفن همراه در این باره می‌گوید: طی هفته‌ای که گذشت بازار لوازم جانبی گوشی تلفن‌همراه تحت تاثیر کاهش تقاضا از سوی مشتریان بی‌رونق‌تر از گذشته شد.

به گفته وی، به دلیل رکود حاکم بر بازار گوشی تلفن‌همراه و همچنین کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان بازار خرید و فروش لوازم جانبی گوشی تلفن همراه به ویژه هندزفری بی رونق شده است.

فعالان بازار معتقدند، با استمرار شرایط فعلی در ماه‌های آینده، بازاری گرم و پرفروشی برای این کالا پیش‌بینی نمی‌شود؛ چرا که میزان مشتریان این کالای ارتباطی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

گوشی‌های پرفروش نوکیا در بازار

مدل‌های 2700classic ا ،2730 ،7020xprees، 5130 نوکیا که با قیمت یکصد هزار تا 110 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های ارزان قیمت نوکیا طی هفته گذشته بوده‌اند. همچنین مدل‌های f،fold2720،2680،6220 classic 2330 classic از گوشی‌های ارزان قیمت نوکیا با میانگین قیمت 55 هزار تا 80 هزار تومان هستند که به دلیل ظاهر زیبا و قیمت مناسبی که دارند مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند.

اگر مایل به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تری از این خانواده هستید نیز می‌توانید به سراغ مدل‌های 1202،1203،1208 ،1209،1616،166 ،1800 بروید که با میانگین قیمت 35 تا 50 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند. این گوشی‌ها از امکانات ارتباطی چندانی برخوردار نیستند، ولی طراحی ظاهری اکثر این گوشی‌ها و همچنین قیمت مناسب آنها باعث جلب توجه مصرف‌کنندگان به سوی این گوشی‌ها شده است.

اگر هم قصد دارید در این بازار آشفته به سراغ گوشی‌های گران قیمت و تازه‌وارد بروید، می‌توانید به سراغ مدل‌هایی نظیر N900،N97،N97 mini،E72 و.. بروید. این گوشی‌ها با میانگین قیمت 340 تا 500 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.

بر اساس اعلام فعالان بازار مدل 5530XpressMusic نوکیا که با قیمت 215 هزار تومان به فروش می‌رسد در صدر پرفروش‌های بازار قرار دارد. گوشی‌های مذکور به امکانات ارتباطی پیشرفته و جدید، دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا و ... مجهزند و اکثرا لمسی هستند.

مدل‌های 800carbon arte و 8800gold arte نیز که به ترتیب با قیمت یک میلیون و 220 هزار تومان و یک میلیون و 385 هزار تومان به فروش می‌رسند از گوشی‌های فوق گران‌قیمت بازار هستند که به دلیل اینکه جنس بدنه آنها از فیبر کربن و تیتانیوم و طلای18 عیار است، قیمت بالایی دارند.

سونی‌اریکسون

سونی اریکسون طی ماه‌های اخیر با توجه به وضعیت بازار، تنوع مدل‌های ارزان قیمت خود را افزایش داده است.

به نظر می‌رسد، این شرکت برای عرضه گوشی‌هایی با امکانات مناسب و قیمت زیر 200 هزار تومان برای بازار ایران برنامه‌ریزی کرده است.

براساس اعلام فعالان بازار، در حال حاضر مدل W205 از گوشی‌های ارزان قیمت سونی اریکسون با قیمت کمتر از یکصد هزار تومان در بازار داخلی است که با قیمت 75 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.مدل‌های C901،K970،W508،T715 نیز از گوشی‌های پرفروش سونی اریکسون با میانگین قیمت 135 هزار تا 200 هزار تومان است.

دو مدل U5 vivaz و hazel سونی‌اریکسون که به ترتیب به بهای 389 و 230 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود نیز مورد تقاضای عموم مشتریان قرار گرفته است.

تجهیز صفحه نمایش TFT 3.2 اینچی لمسی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی، قابلیت ارتقای حافظه داخلی تا 32 گیگابایت و مرورگر مستندات آفیس از مشخصات فنی گوشی vivaz و صفحه نمایش tft ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی، قابلیت ارتقای حافظه داخلی تا 16 گیگابایتی از مشخصات فنی گوشی hazel سونی اریکسون به شمار می‌آید.

فریگام، مدیرکل فروش سونی‌اریکسون در ایران اعلام کرده است: در حال حاضر ۱۸‌ درصد از سهم فروش گوشی و ۲۵ ‌درصد سهم ارزشی آن به سونی اریکسون اختصاص یافته است که این شرکت در سال جاری تصمیم به افزایش سهم ارزش فروش گوشی دارد. وی معتقد است، در حال حاضر سونی اریکسون از لحاظ سهم ارزش فروش گوشی در رتبه دوم بعد از نوکیا در بازار تلفن همراه ایران قرار دارد.

ال‌جی

از خانواده ال‌جی مدل GU230 که با قیمت 80 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد به عنوان گوشی ارزان‌قیمت این برند در بازار داخلی معرفی شده است. فعالان بازار معتقدند: گوشی‌های ارزان‌قیمت این برند در بازار با کمترین میزان تقاضا مواجهند.

همچنین مدل‌های BL20 و GD510 ال‌جی به عنوان پرفروش‌ترین مدل‌های این برند در بازار تلفن همراه معرفی شدند. این دو مدل گوشی BL20 و GD510 ال‌جی به ترتیب با قیمت 195 و 159هزار تومان به فروش می‌رسند. تجهیز به صفحه نمایش tft 2.2 با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی و قابلیت ارتقای حافظه اصلی توسط مموری کارت تا 16گیگابایت از ویژگی‌های BL20 و صفحه نمایش سه اینچی لمسی، قابلیت ارتقای حافظه داخلی تا 16 گیگابایت و دوربین 15/3 مگاپیکسلی از امکانات تعبیه شده در گوشی GD510 ال‌جی به شمار می‌آید.

مدل‌های KP500ا ، GD350 و GD330 ال‌جی نیز یکی دیگر از گوشی‌های خوش فروش این برند هستند که به ترتیب با قیمت 125، 110 و 108 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.

گوشی‌های پرفروش اچ تی سی در خانواده اچ‌تی‌سی کمتر می‌توان سراغی از گوشی‌های ارزان‌قیمت گرفت و مدل‌های HTC SMART و HTC TOUCH VIVA که با قیمت 210 هزار تومان به فروش می‌رسند از ارزان قیمت‌های این برند در بازار معرفی شده‌اند.

فروشندگان همچنین مدل HDmini این برند را به عنوان پرفروش‌های گوشی در بازار تلفن تهران معرفی کردند.

HDmini که با قیمت 473 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد از گوشی‌های پرفروش این برند است که به صفحه نمایش 2/3 اینچی لمسی TFT ، جک صوتی 5/3 میلیمتری مجهز است.

PRO2ا، Vivaا، Dia2 و HD2 از دیگر گوشی‌های اچ‌تی‌سی است که با قیمت 512 ، 229 ، 468 و 655 هزار تومانی در بازار عرضه می‌شود، توانست مورد تقاضای بیشتر مشتریان قرار گیرد.

موتورولا

مدل ZN200 که با قیمت 127 هزار تومان و همچنین مدل AURA که با قیمت 110 هزار تومان به فروش می‌رسد نیز از گوشی‌های ارزان قیمت موتورولا در بازار داخلی هستند.

براساس اعلام فعالان بازار، مدل AURA به دلیل ظاهر زیبا و قیمت مناسبی که دارد مورد استقبال کاربران خانم موبایل قرار گرفته است؛ اما با این وجود ارزان قیمت‌های برند موتورولا نیز مانند ال جی چندان در بازار مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

مدل‌های ZN5ا،A45ا،ZN300 نیز از گوشی‌هایی هستند که با قیمت کمتر از 300 هزار تومان در بازار گوشی تلفن به فروش می‌رسند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

با بومرنگ در جیمیل به آینده ایمیل بفرستید !‏

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via Shahvar - شاهوار by حامد صفا on 8/21/10

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که مثلا این امکان وجود داشت تا بتوان ایمیل‌ها را در زمان‌های مختلف و تعیین شده ، ارسال و دریافت کرد ؟

مثلا فرض کنید قصد دارید ایمیلی را چند روز بعد برای یادآوری به فردی ارسال کنید ، خوب قطعا باید منتظر بمانید تا در همان زمان خاص ایمیل خود را ارسال کنید . علاوه بر اینکه ممکن است در آن زمان خاص دسترسی به اینترنت نداشته باشید حتی ممکن است به کل ارسال ایمیل را به دوستتان فراموش کنید .

حالا در نظر بگیرید این امکان وجود داشته باشه که ایمیلی را هم اکنون ارسال کنید اما تعیین کنید که مثلا یک هفته‌ی بعد ودقیقا راس ساعت 13:41 دقیقه به دست گیرنده ایمیل برسد …

جالب نیست ؟

بومرنگ یک افزونه بتا و جدید برای فایرفاکس و کروم است که در جیمیل این امکان را میدهد که در زمان‌های تعیین شده ایمیل ارسال و یا دریافت کنید …

در حال حاضر برای نصب و استفاده از این سرویس فوق‌العاده نیازمند دریافت دعوت‌نامه هستید که شاهوار‌دات‌نت تعداد محدودی دعوت‌نامه برای این سرویس در اختیار دارد که به رایگان در اختیار بازدیدکنندگان خود برای تست و استفاده از این سرویس جالب قرار میدهد . تنها کافی است در بخش نظرات همین مطلب و با پر کردن کادر ایمیل با یک آدرس ایمیل معتبر درخواست دریافت دعوتنامه بومبرنگ را داشته باشید تا دعوتنامه به ایمیلتان ارسال گردد .

اما اجازه بدهید در ابتدا نگاهی به شیوه عملکرد  و چگونگی فعال کردن و استفاده از این افزونه کنیم :

بومرنگ افزونه‌ای است که با نصب آن دکمه‌های جدیدی به Gmail شما اضافه می‌شود . این افزونه دو قابلیت جالب را در جی‌میل در اختیارتان قرار خواهد داد .

اول میتوانید ایمیل‌های دریافتی خود را تنظیم کنید تا در زمان دیگری مجددا به دستتان برسد . مثلا فرض کنید ایمیلی مبنی بر شرکت در یک جلسه‌ی کاری در هفته آیبنده برایتان ارسال می‌شود و شما هم قصد شرکت در جلسه فوق را دارید . ایمیل را هم مشاهده می‌کنید اما طی روزهای بعد به دلیل حجم ایمیل‌های دریافتی ، ایمیل شرکت در جلسه به صفحات بعدی جیمیل انتقال داده شده و ممکن است فراموش کنید که چه روزی قرار بود در جلسه فوق شرکت کنید. با استفاده از بومرنگ پس در دریافت یک ایمیل میتوانید به راحتی زمانِ دریافت آن ایمیل را مجددا تعیین نمایید تا در زمان درلخواه خود (مثلا 48 ساعت قبل از جلسه کاری) مجددا برایتان ارسال شود !

یا مثلا چند روز پیش برای من ایمیلی از طرف شرکت Hosting دریافت کردم که در آن ذکر شده بود ، تاریخ انقضای قرارداد یکساله Host شاهوار تا 60 روز دیگر به اتمام می‌رسد و درخواست کرده بود که برای ثبت مجدد اقدام کنم . از طرفی 60 روز یعنی دو ماه و هنوز خیلی زود بود که بخوام عملیات ثبت مجدد یا Renew را انجام دهم چرا که هنوز فرصت زیادی تا پایان قرارداد دارم . از طرفی چون ممکن است تا دو ماه آینده عملیات شارژ مجدد Hosting را فراموش کنم با استفاده از بومرنگ تاریخ دریافت این ایمیل را یک هفته مانده به اتمام قرارداد و راس ساعت 10 صبح تنظیم کردم . که هم زمان کافی برای شارژ داشته باشم .

جالب نیست ؟

اما قابلیت دیگری که بومرنگ در اختیارتان قرار می‌دهد ، امکان ارسال ایمیل به آینده است !
مثلا فرض کنید دوستی دارید که تاریخ تولدش دوم مهرماه است ،و قصد دارید تا در همان روز برایش یک ایمیل تبریک به مناسبت تولدش به همراه یک عکس یادگاری در ضمیمه ایمیل برایش ارسال کنید . اما خوب هنوز چند ماه تا آبان‌ماه مانده است و ممکن است این موضوع را به کل فراموش کنید … بومرنگ در اینجا نیز میتواند مفید واقع شود … کافی است الان متن ایمیل تبریک خود را نوشته و فایلهای مورد نیاز را همراه ایمیل کنید (Attach) و سپس با استفاده از بومرنگ تاریخ ارسال ایمیل را دوم آبانماه و راس ساعت به خصوصی تعیین نموده و ارسال کنید … خوب حالا میتوانید مطمئن باشید که دوستتان ایمیل را راس زمان مورد نظر شما دریافت میکند و از اینکه شما به یادش بوده‌اید و تاریخ تولدش را فراموش  نکرده‌اید خوشحال خواهد شد !

خود من از این قابلیت بیشتر برای یادآوری کارهایی که قرار هست طی روزها و هفته‌های آینده انجام دهم استفاده می‌کنم . مثلا اگر چند روز بعد قرار هست کاری را راس ساعت خاصی انجام دهم ، یک ایمیل از طرف خودم و به آدرس خودم ارسال می‌کنم و زمان دریافت آن را با استفاده از بومرنگ  ، یکساعت قبل از آن عمل تعیین می‌کنم و در متن موضوع و متن ایمیل به کاری که قرار هست انجام دهم اشاره می‌کنم . خوب حالا می‌تونم مطمئن باشم اگر در آن روز معین مشغول وبگردی در اینترنت باشم و غرق در سفر در دنیای مجازی و اطلاعات باشم با دریافت ایمیل به سرعت متوجه کاری که قرار بود انجام دهم می‌شوم …

بومرنگ را چگونه باید مورد استفاده قرار داد ؟

برای شروع لازم است به صفحه دریافت افزونه بومرنگ مراجعه و با درج کد دعوتنامه‌ی بومرنگ که با درخواست شما از طرف شاهوار برایتان ارسال میگردد ، وارد بخش دریافت افزونه شوید .

همانطور که قبلا اشاره شد در حال حاضر بومرنگ تنها برای مرورگر فایرفاکس و کروم قابل استفاده است. لذا با توجه به مرورگر خود با کلیک بر روی لینک‌های مربوط افزونه را دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید.

پس از نصب افزونه ، به جیمیل خود مراجعه و وارد بخش Compose mail شوید .

حال اگر کمی دقت کنید مشاهده خواهید کرد دکمه‌ای با نام Send Later در کنار دکمه Send اضافه شده است .

خوب حالا کافی است متن ایمیل خود را نوشته و فایلهای احتمالی مورد نیاز را هم Attach کنید . سپس بر روی دکمه Save Now کلیک کنید و در پایان با کلیک بر روی دکمه Send Later زمان ارسال ایمیل را تعیین کنید :

با کلیک بر روی دکمه Send Later میتوانید زمان ارسال ایمیل را تعیین کنید .

مثلا با انتخاب آخرین گزینه از این بخش یعنی At a Specific time  میتوانید تاریخ و ساعت دلخواه خود را مشخص کنید .

خوب حالا اگر اولین بار است که دارید از بومرنگ استفاده می‌کنید ، می‌بایست اجازه دسترسی بومرنگ را در پنجره‌ی جدیدی که باز خواهد شد تایید کنید .

پس از تایید پنجره‌ی دیگری برایتان باز خواهد شد که با بستن آن مجددا به جیمیل بر میگردید و اولین بومرنگ شما ارسال می‌شود!

شایان ذکر است برای ارسال بومرنگ‌های بعدی نیازی به تاییدیه ندارید و این روند تنها برای بار اول طی می‌شود .

قابلیت دیگری که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد و بومرنگ در اختیارتان قرار میدهد ارسال مجدد ایمیل‌های دریافتی در زمان معین است .

برای این کار وارد Inbox جیمیل شده و سپس ایمیل دریافتی مورد نظر را انتخاب کنید تا ایمیل بازگشایی شود .

سپس در بالای ایمیل و در سمت راست دکمه‌ای با نام Boomerang وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید زمان دریافت مجدد ایمیل را به تعویق بیاندازید .

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد برای دریافت و استفاده از افزونه بومبرنگ نیاز به دعوت‌نامه دارید .

»» در حال حاضر تعداد محدودی دعوت‌نامه بومرنگ موجود است که با درخواست در بخش نظرات همین پست ، دعوت‌نامه به ایمیلتان ارسال خواهد شد .

با دریافت دعوت‌نامه و مراجعه به این صفحه میتوانید افزونه بومرنگ را دریافت کنید .

138 comment(s) for this post:

  1. عماد:
    2010-Aug-21 سلام اگه میشه یه دعوت نامه برای من ارسال کنید. ممنون
  2. سیدعلی خیزران:
    2010-Aug-21 سلام. با تشکر از فعالیت خوب و مفید شما و سایت گوگل که واقعا زحمت می کشند، لطف کنید این دعوتنامه را برای من بفرستید. در ضمن وبلاگ خیلی خوبی هم دارید :))
  3. ساقی:
    2010-Aug-21 سلام خب ما هم دعوتنامه می خواییم :دی
  4. محمد:
    2010-Aug-21 سلام حامد جان ممنون میشم واسم بفرستیش
  5. علی رامشینی:
    2010-Aug-21 لطفا دعوتنامه بومبرنگ را نیز برای من ارسال فرمائید
  6. حاج مهدی:
    2010-Aug-21 سلام آقای شاهوار. حالتون خوبه ؟ امیدوارم که ماه رمضون زیاد اذیتتون نکرده باشه ! میشه لطفا اون کد رو برای من هم بفرستید. شما نمیدونید من چقدر وبلاگ شما رو دوست دارم {گل} . همیشه موفق باشید . به مام سر بزنین {قلب} {گل}
  7. ابراهيم جعفري:
    2010-Aug-21 سلام. خسته نباشيد. از سايت مفيدتان بسيار بهره برده ام. ممنون مي شم اين دعوتنامه را براي من هم ارسال كنيد. سپاس.
  8. Taha:
    2010-Aug-21 سلام وبلاگت که نیاز به تعریف نداره ممنون میشم برای منم دعوتنامه بفرستی
  9. علي:
    2010-Aug-21 سلام منم ميخوام
  10. سعید:
    2010-Aug-21 سلام . واسه من هم اگه چیزی مونده بفرستید . ممنون میشم
  11. سعید اطمینانی:
    2010-Aug-21 سلام. سپاس بابت مطالب عالی‌تون و اینکه لطف کنید و یک دعوت‌نامه هم برای بنویسید.
  12. امیر عظمتی:
    2010-Aug-21 حامد جان اگه اضافه داشتی برای من هم بفرست. ممنونم.
  13. ناصر:
    2010-Aug-21 اگه لطف کنید ممنون میشم
  14. حامد صفا:
    2010-Aug-21 @حاج مهدی, :))
  15. مهدی:
    2010-Aug-21 سلام، ممنون میشم واسه منم بفرستید
  16. امین:
    2010-Aug-21 با سلام و عرض خسته نباشید مطلب خیلی خوب و جامعی بود، همیشه این پست های خاص شما رو دوست داشتم. خسته نباشی حامد جان
  17. امین ریاحی:
    2010-Aug-21 لطفا برای من هم بفرستید. واقعا خسته نباشید.
  18. پیام:
    2010-Aug-21 یه لطفی هم می کنین برای بنده هم بفرستین ممنون میشم
  19. ارمغان:
    2010-Aug-21 اگه امکانش هست برای من هم بفرستید ممنون:)
  20. علی:
    2010-Aug-21 مایلم دعوتنامه فوق را دریافت کنم .متشکرم

ارسال نظر سریع | View 118 more comment(s).


ارسال شده توسط:حامد صفا| لینک دائم مطلب | افزودن به del.icio.us | بازتاب ها | 138 نظر


Kharidaniha


 
 

Things you can do from here: