Wednesday, January 19, 2011

یادگیری مهارت های اینترنتی شرط تسهیل کننده برای رهایی از بند خرافات مذهبی می باشد

جامعه آتئیست های کورد ایرانی معرفی می کند:َ
یادگیری مهارت های اینترنتی شرط تسهیل کننده برای رهایی از بند خرافات مذهبی می باشد.
atheistakan2 ایکاس تقدیم می کند 
جهت نمایش صحیح محتوا، این ایمیل را در حالت اچ تی ام ال مشاهده نمائید.
لیست دوره های آموزشی که در حال حاضر از طریق درسنامه ارائه می شوند به شرح ذیل است. جهت شرکت در هر یک از این دوره ها کافی است یک ایمیل خالی به آدرس آن دوره ارسال نمائید.
آموزش وبلاگ نویسی ایمیل دوره :weblog@darsnameh.com
آموزش مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنتایمیل دوره :security1@darsnameh.com
آموزش گزارش‌گری چندرسانه‌ای 1- گزارشگری در زمانه‌ی اينترنتایمیل دوره :Journalism1@darsnameh.com
آموزش گزارش‌گری چندرسانه‌ای 2- اخلاق روزنامه‌نگاری * ایمیل دوره :journalism2@darsnameh.com
آموزش گزارش‌گری چندرسانه‌ای 3- مطبوعات نو * ایمیل دوره :journalism3@darsnameh.com

شرکت در دوره هایی که با * مشخص شده اند نیازمند گذراندن پیش نیاز می باشد


سئوالات رایج:
من ایمیل ثبت‌نام را برای درسنامه ارسال کرده‌ام، چرا هنوز درس‌ها برای من ارسال نشده است؟
بعد از اینکه یک ایمیل جهت ثبت‌نام ارسال می‌کنید، از طرف درسنامه پاسخی جهت تایید نهایی ثبت‌نام دریافت می‌کنید. دقت کنید جهت ثبت‌نام نهایی و شروع دوره لازم است که حتما به این ایمیل پاسخ بدهید و آن را Reply کنید. بعد از این کار از طرف درسنامه ایمیلی دریافت می‌کنید که در آن آغاز دوره به شما اعلام می‌شود و حاوی خوش آمد به همراه برنامه‌ی زمان‌بندی است. تا زمانی که این ایمیل را دریافت نکرده باشید، ثبت‌نام شما انجام نشده است. بعد از دریافت ایمیل خوش آمدگویی می‌توانید منتظر دریافت اولین درس طی ۲۴ ساعت آینده باشید.

در بالای ایمیل‌ها پیامی وجود دارد: «جهت نمایش صحیح محتوا، این ایمیل را در حالت اچ تی ام ال مشاهده نمائید» این پیام به چه معنی است؟
به طور کلی دو روش برای نمایش متن ایمیل وجود دارد:
حالت اول Plain Text نام دارد؛ در این حالت شما قادر به مشاهده فرمت‌بندی متن‌ها، پاراگراف‌ها و تصاویر نیستید.
حالت دوم HTML است؛ برای اینکه متن‌ها، تصاویر و آزمون‌های درسنامه را به درستی مشاهده کنید نیاز است که ایمیل را در این حالت مشاهده کنید. اغلب سرویس‌دهنده‌ها مانند جی‌میل، یاهو و هات‌میل از این حالت پشتیبانی می‌کنند. بنابراین در بسیاری مواقع نیاز نیست کاری انجام بدهید. در واقع اگر قادر به مشاهده‌ی صحیح درس‌ها و تصاویر و جدول‌ها هستید، به این معنی است که ایمیل را در حالت اچ تی ام ال مشاهده می‌کنید.

وقتی بر روی دکمه‌ی ارسال آزمون کلیک می‌کنم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید چه کار کنم؟
بعضی از سرویس‌دهنده‌های ایمیل مانند AOL، Zoho و Hotmail به دلیل پشتیبانی نکردن از فرم‌ها نمی‌توانند امکان ارسال آزمون را فراهم کنند. اگر چنین مشکلی دارید، می‌توانید از طریق لینکی که در انتهای آزمون قرار دارد در آزمون شرکت کنید. با کلیک کردن بر روی این لینک به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که از طریق آن امکان شرکت در آزمون را خواهید داشت.

وقتی بر روی دکمه‌ی ارسال آزمون کلیک می‌کنم با این پیام مواجه می‌شوم که «امکان شرکت در این آزمون وجود ندارد» باید چه کار کنم؟
توجه کنید در هر آزمون فقط یک بار می‌توانید شرکت کنید. بعد از زدن دکمه‌ی ارسال آزمون و دریافت نتیجه، امکان شرکت مجدد در این آزمون وجود نخواهد داشت. اگر این پیام را مشاهده می‌کنید، به این معنی است که قبلا در این آزمون شرکت کرده‌اید. در صورتی که نمره‌ی قبولی را کسب کرده باشید، درس بعدی طبق زمان‌بندی برای شما ارسال می‌شود.

آیا می‌توانم سوالات درسی و آموزشی خودم را مطرح کنم؟
در صورتی که مشکل فنی یا پیشنهادی جهت بهبود درسنامه دارید، می‌توانید آن را با ایمیل support@darsnameh.com مطرح کنید. اما متاسفانه در حال حاضر امکان پاسخگویی به سوالات درسی یا آموزشی را نداریم. درسنامه یک سیستم خودآموز از راه دور است که امکان برگزاری دوره‌های آموزشی را برای افراد و مجموعه‌های مختلف فراهم می‌کند.

زمان‌بندی ارسال درس‌ها و آزمون‌ها به چه معنی است؟
در ایمیل خوش‌آمدگویی ابتدای هر دوره، برنامه‌ی زمان‌بندی را دریافت می‌کنید. هر دوره آموزشی درسنامه ترکیبی از درس‌ها و آزمون‌های مختلف است. معمولا اولین درس را در همان روز اول دریافت می‌کنید و بقیه‌ی درس‌ها و آزمون‌ها طبق زمان‌بندی ارسال می‌شود. برای مثال اگر فاصله‌ی ارسال هر درس و آزمون ۲ روز تعریف شده باشد، شما درس بعدی را دو روز بعد دریافت می‌کنید. و پس از آن هم ۲ روز دیگر آزمون برای شما ارسال خواهد شد.

من منتظر دریافت درس جدید هستم اما هنوز به دستم نرسیده است.
به برنامه‌ی زمان‌بندی دوره که برایتان ارسال شده مراجعه کنید. احتمالا هنوز نوبت ارسال درس یا آزمون مورد نظر نرسیده است. در صورتی که از زمان ارسال درس یا آزمونی گذشته و هنوز آن را دریافت نکرده‌اید با ایمیل support@darsnameh.com تماس بگیرید.

اگر در یک آزمون نمره‌ی قبولی کسب نکنم، چه اتفاقی رخ می دهد؟
امتیاز هر آزمون براساس ۱۰۰ محاسبه می‌شود. در صورتی که نمره‌ی قبولی را در آزمونی کسب نکنید یک بار دیگر آزمون جایگزین برای شما ارسال خواهد شد. این آزمون جایگزین، طبق برنامه زمان‌بندی و معمولا دو روز بعد از قبول نشدن در آزمون اول برای شما ارسال می‌شود. در صورتی که در آزمون جایگزین نمره‌ی لازم را کسب نمایید درس بعدی برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی که در آزمون جایگزین هم نمره‌ی قبولی کسب نشود، از دوره حذف می‌شوید. در صورت حذف می‌توانید از اول در دوره ثبت‌نام کنید.

نمره‌ی آزمون چگونه محاسبه می‌شود و چه عواملی در آن موثر هستند؟
آزمون‌های درسنامه به صورت سوالات چند گزینه‌ای هستند که باید صحیح‌ترین پاسخ را برای هر سوال انتخاب کنید.

چگونه می‌توانم از پاسخ صحیح سوالات مطلع شوم؟
بعد از شرکت در آزمون، نمره‌ی شما در صفحه‌ی ارسال قابل مشاهده است. اما درسنامه کلید سوالات را اعلام نمی‌کند.

آیا امکان تنظیم زمان‌بندی ارسال درس‌ها و آزمون‌ها وجود دارد؟
خیر، هر دوره آموزشی یک برنامه‌ی زمان‌بندی دارد که درس‌ها و آزمون‌ها طبق آن ارسال می‌شوند. ارسال ایمیل‌ها به صورت خودکار صورت می‌گیرد و امکان تغییر در آنها وجود ندارد. بنابراین هنگامی که برنامه‌ی دوره آموزشی را دریافت می‌کنید، دقت کنید تا طبق برنامه‌ی درسی، مطالعه‌ی درس‌ها و شرکت در آزمون‌ها را زمان‌بندی کنید.

چگونه از یک دوره‌ی آموزشی حذف می‌شوم؟
حذف شدن در آزمون‌ها ممکن است به دو دلیل اتفاق بیافتد:
1- اگر در مهلت زمانی مشخص شده در آزمون شرکت نکنید: این مهلت در ایمیل آزمون و برنامه‌ی زمان‌بندی اولیه ذکر شده است.
2- شما در هر دو آزمون یک درس نمره قبولی را کسب نکنید: برای هر درس یک آزمون وجود دارد که در صورتیکه در این آزمون نمره‌ی قبولی را کسب نکنید، یک فرصت دیگر به شما داده خواهد شد.

من از دوره‌ی آموزشی حذف شدم، چگونه می‌توانم دوباره در این دوره شرکت کنم؟
در صورتی که از دوره‌ی آموزشی حذف شوید، دوباره می‌توانید از ابتدا در آن دوره شرکت کنید. برای این کار کافی است یک ایمیل خالی به آدرس دوره‌ی مورد نظر ارسال کنید.

به نظر من در برخی درس‌ها، جهت‌گیری‌هایی وجود دارد. درسنامه یک سیستم مستقل و بی‌طرف نیست؟
یادآوری می‌کنیم که درسنامه یک سیستم آموزشی مستقل است که برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی می‌توانند از آن استفاده کنند. درسنامه هیچگونه جهت‌گیری خاصی ندارد. اگر در این مورد نظری دارید می‌توانید آن را برای ما ارسال کنید. تیم درسنامه آن را برای برگزارکننده‌ی دوره ارسال می‌کند. درسنامه یک سیستم خودآموز است که امکان برگزاری دوره‌های آموزشی را برای افراد و مجموعه‌های مختلف فراهم می‌کند.

بعد از کلیک بر روی دکمه‌ی ارسال آزمون، صفحه‌ی نتایج را ندیدم یا با پیام خطا مواجه شدم؛ حالا باید چه کار کنم؟
ممکن است در بعضی اوقات به دلیل اختلال در اینترنت یا در دسترس نبودن سرور، ارسال آزمون با موفقیت انجام نشود. در این صورت می‌توانید چند ساعت دیگر ارسال آن را امتحان کنید. در صورتی که با پیام «امکان شرکت در آزمون وجود ندارد.» مواجه شدید، به این معنی است که نتیجه آزمون شما به سرور رسیده است و دیگر نیاز به شرکت مجدد در این آزمون نیست.

پس از پایان دوره مدرک چگونه در اختیار من قرار می‌گیرد؟
هنگامی که دوره را با موفقیت به پایان برسانید یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود که در آن فرمی وجود دارد. در آن فرم می‌توانید اطلاعات شخصی خود شامل نام و نام خانوادگی را وارد کنید و با زدن دکمه‌ی ارسال، مدرک پایان دوره‌ی آموزشی برای شما از طریق ایمیل ارسال می‌شود.

آیا شرکت در دوره‌های درسنامه رایگان است؟
بله. شرکت در تمام دوره‌های درسنامه رایگان است. برای دریافت مدرک نهایی هر دوره و رفتن به دوره‌های پیشرفته‌تر کافی است که به طور فعال در دوره‌ها شرکت نموده و در آزمون‌ها موفق شوید.

آیا درسنامه از اطلاعات شخصی من استفاده می‌کند؟
آدرس ایمیل شما محرمانه تلقی شده و درسنامه هیچگونه استفاده‌ای از آن نخواهد کرد و آنها را در اختیار افراد ثالث قرار نخواهد داد. ضمنا درسنامه اسامی افراد را هم ذخیره نمی‌کند.

در صورتی که سوالی دارید یا به مشکلی برخورد کردید می توانید با ایمیل support@darsnameh.com تماس بگیرید.
جهت اطلاع از وضعیت خودتان در دوره های آموزشی درسنامه کافی است یک ایمیل خالی به آدرس status@darsnameh.com ارسال کنید

No comments:

Post a Comment