Wednesday, January 19, 2011

::نرم‌افزار تکمیل خودکار كلمات براي افزایش سرعت تایپ::

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via عبور ممنوع by p304u on 12/21/10

يكي از كارهايي كه همه روزه انجام مي‌دهيم و گاهي ساعاتي از وقت ما را هم به خود اختصاص مي‌دهد، تايپ كردن است. چه بخواهيم و چه نخواهيم، تايپ كردن سريع تبديل به يكي از مهارت‌هاي ضروري در محيط كاري و حتي زندگي شخصي ما شده است. حتي اگر روش تايپ ده‌انگشتي (touch-type) را هم فرا گرفته باشيد، باز هم مواقعي هست كه احساس مي‌كنيد اي كاش مي‌توانستيد قدري سريع‌تر تايپ كنيد و زودتر از شر مطالب تكراري‌اي كه بايد بنويسيد راحت شويد.يكي از راه‌هاي ساده شدن كار تايپ كلمات تكراري و در نتيجه افزايش سرعت تايپ و داشتن زمان بيشتري براي تفكر، استفاده از قابليت «تكميل خودكار» كلمات و عبارات يا همان auto complete مي‌باشد. تكميل خودكار بدان معني است كه با تايپ كردن چند حرف ابتدايي يك كلمه يا عبارت، يك منو ظاهر شده و به شما پيشنهاد دهد كه كلمه دلخواه را انتخاب كنيد يا حتي كلمه دلخواه را به صورت خودكار تكميل نمايد.اين قابليت در بسياري از برنامه‌ها از جمله نرم‌افزار Word يا محيطهاي ديگر وجود دارد اما فقط در محيط خود آن برنامه‌ها مي‌توان از اين قابليت استفاده كرد. پس اگر بخواهيم هر جاي كامپيوترمان و در هر برنامه و هر محيطي كه قصد تايپ داشتيم، از قابليت تكميل خودكار استفاده كنيم چه بايد بكنيم؟

نرم‌افزار TypingAid

استفاده از برنامه TypingAid

اينجاست كه نرم‌افزار TypingAid به كمك شما مي‌آيد. اين نرم‌افزار يك برنامه‌ي بسيار كم‌حجم و ساده براي افزايش سرعت تايپ شما از طريق تكميل خودكار كلمات و عبارات است. اين برنامه آنقدر ساده است كه حتي نياز به نصب كردن هم ندارد و هيچگونه پيكربندي خاصي هم نمي‌خواهد و مي‌توانيد صرفاً هر گاه كه به آن احساس نياز كرديد برنامه را اجرا كرده و از مزاياي آن بهره‌مند شويد.

نحوه اضافه كردن كلمات به برنامه

تنها كاري كه بايد انجام دهيد آن است كه كلمات يا عباراتي را كه معمولاً بيشتر مورد استفاده قرار مي‌دهيد در فايل متني wordlist.txt كه در كنار فايل اجرايي نرم‌افزار قرار دارد بنويسيد: در هر خط فقط يك عبارت يا كلمه را بنويسيد!يك روش ساده‌تر هم براي اضافه كردن عبارات دلخواهتان به اين فهرست وجود دارد. كافي است در هر برنامه‌اي كه هستيد و تايپ مي‌كنيد، كلمه يا عبارت دلخواهتان را انتخاب كرده و اين كليد تركيبي (يعني Ctrl + Shift + C) را فشار دهيد تا عبارت مربوطه به فهرست شما اضافه گردد.

نرم‌افزار TypingAid را مي‌توانيد از اينجا دانلود كرده و استفاده نماييد.


منبع: تفريح‌وار هر روز يك نوشتار 

 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments:

Post a Comment