Wednesday, January 19, 2011

مجموعه جدید گردو ۲۰۱۱ – زمستان ۸۹

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via Gerdoo Software News by Information on 12/25/10

و دوباره با گردویی جدید آمدیم.
پیش از هر کلامی دوست داریم بگوییم: «گردو تنها یک مجموعه نرم افزاری نیست».
یک مجموعه نرم افزاری صِرف، بارها شما را از خرید منصرف می کند زیرا خطاهای هنگام نصب و مشکلات پس از نصب بسیاری در آن وجود دارد.
در گردو مراحل نصب و پس از آن کارایی برنامه، بارها و بارها تا اطمینان از عدم وجود هرگونه خطا طی می شود. شما در صورت مشاهده مشکل از پاسخگویی پشتیبانی بدون اشغالی بهره مندید.
شما کیفیت را در چه می بینید؟ بسته بندی شکیل، به روزترین نرم افزارها، پشتیبانی از تمامی ویندوزها، نصب راحت و بدون خطا، فراگرفتن کار با نرم افزارها و استفاده بهینه از قابلیت های آن ها، تنها نماندن پس از خرید؟ خوب ما اینجاییم

واینک نسخه 2011 مجموعه نرم افزاری گردو ( زمستان 89 ) ، در 14 دی وی دی اورجینال  و در قالب و بسته بندی جدید و متفاوت با نسخه های قبلی ارائه می شود. وجود بیش از 2000 نرم افزار کاربردی روز دنیا که با ویندوزهای  ۷، ویستا ، ایکس پی (  در نسخه های 32 و 64 بیتی ) سازگار می باشند و همچنین ارائه گردو نامه ای جامع تر از نسخه های  قبلی بخشی از مزیتهای این مجموعه می باشد.

تغییرات مهم گردو 2011 زمستان 89:

1-بسته بندی مجموعه کاملا تغییر کرده است.قاب دی وی دی حذف شده و هر دی وی دی در داخل یک قاب مجزا قرار گرفته و به صورت اتوماتیک بسته بندی شده است.

2-تمام نرم افزارهای داخل مجموعه آپدیت شده و تعداد زیادی از نرم افزارها هم تغییر کرده است.همه نرم افزارها با ویندوزهای 23 و 64 بیتی 7 و ویستا کاملا سازگارند و برروی ایندو ویندوز تست شده اند.

3-و اما گردونامه.تمام مقالات گردونامه تغییر کرده اند و به صورت یک کتاب رنگی 272 صفحه ای در اختیار شما قرار می گیرند.بسیاری از نرم افزارها و نکات مهم در مورد کار با کامپیوتر در این کتاب توضیح داده شده است.تاکید زیاد این نسخه از گردونامه برروی ترفندها و نکات ویندوز 7 بوده است لذا مقالات بسیاری در مورد ترفندها، نکات، راهکارهای ویندوز 7 در این نسخه گنجانده شده است.آموزش مطالب مهمی همانند نصب ویندوزها، پارتیشن بندی هارددیسک، تهیه پشتیبان از درایوها، نکات و ترفندهای ویندوز 7 و بسیاری دیگر در این کتاب به تفصیل گفته شده است.

ویژگیهای گردو زمستان 89:

نسخه هفتم مجموعه گردو پس از مجموعه های قبلی گردو و استقبالی که از سوی کاربران محترم شد اینک زمستان 89 وارد بازار شد.

این مجموعه که در 14 عدد DVD عرضه شده است، علاوه بر آپدیت تمام نرم‌افزارهای داخل مجموعه و ارائه آخرین نسخه هر نرم‌افزار، قابلیت امکان نصب و اِعمال کرکها به صورت اتوماتیک، بدون دستکاری در سورس نرم‌افزارها را دارا می باشد که این مساله باعث راحتی هر چه بیشتر کاربران در نصب نرم‌افزارها خواهد شد.

همچون همیشه بوتهای این مجموعه شامل آخرین نسخه ویندوزها و برنامه های کاربردی دیگری می باشد.ویندوز 7 نسخه نهایی 32 و 64 بیت شامل تمام ویرایشها از Starter تا Ultimate را می توانید در DVD شماره 14 بیابید.آخرین نسخه ویندوز ویستا 32 و 64 بیت با سرویس پک 2 نیز در این مجموعه و در DVD شماره 13 قرار گرفته است. بسیاری از نسخه­های Integrated ویندوز ویستا دارای مشکلات اکتیو شدن است که در ویستای گردو این مشکلات به چشم نمی خورد.

نسخه جدیدی از ویندوز XP با سرویس پک 3 در داخل DVD شماره 4 قرار داده شده است که شامل آخرین آپدیتها تا زمستان 89 می باشد.در عین حال که بسیاری از نرم‌افزارهای لازم برای یک سیستم همانند مجموعه کتابخانه‌های .Net Framework تا نسخه 3.5، Adobe Flash Player 10 ،DirectX ، Java RunTime ،  مجموعه درایورهای SATA، فونتهای فارسی و بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر نیز در داخل این ویندوز اعمال شده است که همراه با نصب ویندوز، نصب می شوند.کلیه مراحل نصب به صورت اتوماتیک بوده و در حین نصب هیچ سوالی همانند سریال از شما پرسیده نمی شود، همچنین این نسخه شامل Internet Explorer 8.0 و مدیا پلیر 11 نیز هست و زبان فارسی این ویندوز نیز فعال شده است.در کنار این ویندوز نسخه دیگری از ویندوز سرویس پک 3 در DVD شماره 2 وجود دارد که تنها شامل Internet Explorer 7 و مدیا پلیر 11 می‌باشد و تغییر دیگری ندارد.لازم به ذکر است که نصب این نسخه اتوماتیک نبوده و کاربر در حین نصب باید اطلاعات لازم همانند شماره سریال و سایر مشخصه ها را وارد نماید. همچنین بنابر درخواست کاربران ویندوزهای XP با سرویس پک 2 نیز به این مجموعه افزوده شده است که می توانید در DVD 9آنها را بیابید.

از دیگر تغییرات این مجموعه می توان به اضافه شدن Acronis True Image Home Edition 2010  اشاره کرد که به شما اجازه می دهد تا با استفاده از آن و با بوت کردن سیستم از طریق این نرم­افزار که در DVD شماره 5 موجود است از درایوهای خود پشتیبان تهیه نمایید و یا فایل پشتیبانی را که قبلا گرفته اید، برگردانید. در داخل DVD شماره 5 برنامه Active Boot Disk 5.05 نیز وجود دارد که با بوت سیستم از طریق این DVD و استفاده از برنامه های داخل آن می‌توانید اطلاعات و فایلهای پاک شده، پارتیشنهای فرمت شده، کلمات عبور فراموش شده را بازیابی نمایید.

DVD شماره 6 نیز تغییر کرده است و شامل ERD Commander 2009 برای ویندوز XP است که می توان از آن برای حل کردن مشکلات سیستم، برگرداندن سیستمی که دچار مشکل شده است استفاده نمود.البته این نسخه تنها از ویندوز XP پشتیبانی می کند و می توانید از DVD شماره 8 که شامل Windows Recovery BootDisk  برای ویندوز ویستا و 7 است برای بازیابی و برگرداندن اطلاعات ویندوزهای ویستا و 7 استفاده کرد که هم از نسخه های 32 بیتی و هم از نسخه های 64 بیتی پشتیبانی می کند.

مجموعه نرم‌افزار Hiren BootCD نیز همانند سریهای قبلی آپدیت شد و آخرین نسخه یعنی نسخه 11.0 در داخل مجموعه قرار گرفته است.مهمترین تغییر این نسخه نسبت به نسخه های قبلی وجود ویندوز XP و یک سیستم عامل کوچک لینوکس به صورت Live است که به شما امکان دسترسی به تمام امکانات ویندوز و لینوکس را به صورت Live و بدون نیاز به نصب می دهد.

همچنین در نسخه های قبلی مجموعه گردو آنتی ویروس kaspersky به صورت بوت در داخل مجموعه قرار می گرفت که در این نسخه علاوه بر آنتی ویروس Kaspersky، آنتی ویروس NOD32 نیز به صورت بوت اضافه شده است که هردوی آنها در داخل DVD شماره 7 موجودند که از طریق منو می توانید هرکدام را که مایل باشید انتخاب نمایید و سیستم را بوسیله آن بوت نمایید.نسخه نهایی ویندوز Server 2008 R2نیز به مجموعه اضافه شده است که می توانید از طریق DVD شماره 12 برای نصب آن اقدام نمایید.


توضیحات مختصر در مورد بوتهای مجموعه :
تمامی DVD های این مجموعه به صورت بوت می باشند و لیست آنها به صورت زیر است:

DVD1 : Hiren Boot Disk 11.0
DVD2 : Windows XP SP3 with IE7 and WMP 11
DVD3 : Windows  Server 2003 With SP2
DVD4 : Windows XP SP3 with IE8 and WMP 11
DVD5 : Emergency BootDisk  2011
DVD6 : ERD Commander  For Windows XP
DVD7 : Kaspersky Antivirus 2011 and NOD32 Antivirus 4.0 Boot Disk
DVD8 : Recovery Boot Disk For Windows 7 And Vista
DVD9 : Windows XP SP2 with IE7 and WMP 11
DVD10: Spotmau 2010
DVD11: Ubuntu 10.10 Desktop Edition
DVD12: Windows Server 2008 R2 All Edition  64bit
DVD13: Windows Vista Ultimate SP2 32&64bit
DVD14: Windows 7 32&64bit All Edition

DVD1: Hiren Boot Disk 11.0

HirenBoot Disk یکی از معروفترین بوت دیسکهای موجود است که تقریبا می توان گفت برای هرکاری در آن، ابزاری گنجانده شده است.برای پارتیشن بندی، تهیه پشتیبان از دیسکها و درایوها، بازگرداندن و بازیابی اطلاعات، تست سخت افزارهای سیستم همانند تست هارددیسک و حافظه، برنامه های آنتی ویروس و چک سیستم، مجموعه ای از برنامه های مدیریت فایل برای دسترسی به فایلهای سیستم در زمانهایی که ویندوز بالا نمی آید و انتقال آنها به جاهای دیگر، برنامه های مشاهده عکس، مدیریت و مشاهده فایلهای فشرده شده، ویرایش و بازیابی و دسترسی به جزییات هاردیسک همانند Boot Record و یا NTFS Table و حتی فرمت سطح پایین (Low Level Format)، مدیریت و تست شبکه و بسیاری از برنامه های دیگر که می توانید ببینید و با آنها کار کنید.در عین حال که یک ویندوز از پیش نصب شده (Windows Live) نیز در این مجموعه موجود است که به خصوص در زمانهایی که دسترسی به ویندوز اصلی ندارید بسیار مفید بوده و با آن می توانید از فایلهای سیستم خود پشتیبان (Backup) تهیه نمایید.در کنار آنهم یک لینوکس زنده به همین صورت وجود دارد که شاید گره گشای بسیاری از مشکلات شما باشد.

DVD2:Windows XP SP3 with IE7 and WMP 11

ویندوز XP به همراه آخرین سرویس پک مایکروسافت یعنی سرویس پک 3 و Inter Explorer 7 به همراه Windows Media Player 11. سرویس پک و این دو برنامه به صورت Integrated نصب می شوند و نکته مهم در مود این ویندوز این است که هیچگونه تغییر و دستکاری درسورس ویندوز داده نشده است.لذا برای کسانی که در مورد دستکاری نشدن ویندوز حساس هستند، این ویندوز انتخاب خوبی به شمار می رود.

DVD3:Windows  Server 2003 With SP2

ویندوز سرور 2003 نسخه به همراه سرویس پک 2 .

DVD4: Windows XP SP3 with IE8 and WMP 11

ویندوز XP به همراه سرویس پک 3 و آخرین نسخه Internet Explorer. به این نسخه از ویندوز بسیاری از برنامه های جانبی که برای نصب برنامه ها لازم است همانند .Net Framework، Adobe Flash Player، Java RunTime،فونتهای فارسی و بسیاری از موارد دیگر افزوده شده است تا کاربران بتوانند به محض نصب ویندوز بدون نیاز به نصب هر برنامه اضافه دیگری ار آن بهره ببرند.نصب این ویندوز به صورت خودکار بوده و نیازی به وارد کردن سریال برای نصب نیست.

DVD5: Emergency BootDisk  2011

شامل مجموعه ای از برنامه ها می باشد که مهمترین آنها Acronis TrueImage Home 2011 و Active BootDisk 5.05 است.که برای پشتیان گیری از اطلاعات و همچنین برگرداندن و بازیابی اطلاعات از بین رفته و پاک شده می توان از آن استفاده کرد.

DVD6: ERD Commander  For Windows XP

ابزاری برای بازیابی و بازگرداندن ویندوز در زمانهایی که ویندوز XP شما دچار مشکل شده است.شامل ابزارهایی برای دسترسی به رجیستری ویندوز و درایوها می باشد.

DVD7: Kaspersky Antivirus 2011 and NOD32 Antivirus 4.0 Boot Disk

آنتی ویروس کسپرسکی و NOD32 به صورت بوت که می توانید هر زمان سیستم شما ویروسی شد و نتوانستید آنتی ویروس نصب کنید از آنها برای از بین بردن ویروسها استفاده نمایید.تنها کافیست دستگاه را با این دو DVD بوت کنید، یکی از این دو آنتی ویروس را انتخاب نمایید و شروع کنید به اسکن سیستم.در عین حال هردوی این آنتی ویروسها در صورتی که از طریق کارت شبکه، مستقیما به اینترنت متصل باشید قابل آپدیت کردن هستند.

DVD8: Recovery Boot Disk For Windows 7 And Vista

شامل ابزارهایی برای تعمیر و بازیابی ویندوزهای ویستا و 7 خراب شده که می توانید از آن برای تعمیر نسخه های 32 و 64 بیتی ویندوز استفاده نمایید.

DVD9:Windows XP SP2 with IE7 and WMP 11

ویندوز XP به همراه سرویس پک 2 و شامل Internet Explorer 7 و Windows Media Player 11. سرویس پک و این دو برنامه به صورت Integrated بوده و هیچگونه تغییری در سورس ویندوز داده نشده است.لذا برای کسانی که در مورد دستکاری نشدن ویندوز حساس هستند، این ویندوز انتخاب خوبی به شمار می رود.

DVD10: Spotmau 2010

نرم افزار Spotmau که نسخه نصبی آن نیز در داخل مجموعه گردو وجود دارد و شامل ابزارهایی برای بهینه سازی ویندوز و هارددیسک است.

DVD11:Ubuntu 10.10 Desktop Edition

آرین نسخه سیستم عامل لینوکس با نام Ubuntu که خود یک توزیع مستقل محسوب می شود و یکی از پرطرفدارترین نسخه های لینوکس است که به خصوص برای آشنایی با لینوکس گزینه مناسبی محسوب می شود.

DVD12:Windows Server 2008 R2 All Edition  64bit

این DVD شامل تمامی نسخه های ویندوز سرور 2008 R2 همانند Datacente، Enterprise و … می باشد.برای نصب احتیاجی به سریال ندارد و اکتیویشن آن نیز به گونه ای است که با پاک کردن تمام سیستم اکتیویشن ویندوز امکان کار با آن بدون نیاز به اکتیویشن وجود دارد و آپدیت هم می شود.Server 2008 R2 تنها به صورت 64بیتی موجود بوده و برروی سیستمهای 64بیتی نصب می شود.

DVD13:Windows Vista Ultimate SP2 32&64bit

آخرین نسخه ویندوز ویستا نسخه های 32 و 64 بیتی به همراه سرویس پک 2 .بدون نیاز به سریال برای نصب و با اکتیویشن خودکار با امکان دریافت آپدیتها از سایت مایکروسافت.

DVD14:Windows 7 32&64bit All Edition

آخرین نسخه ویندوز 7 نسخه های 32 و 64 بیتی شامل تمامی نسخه های ویندوز 7 شامل Starter، Home Basic، Home Premium، Ultimate .بدون نیاز به سریال برای نصب و با اکتیویشن خودکار با امکان دریافت آپدیتها از سایت مایکروسافت.

برنامه خوداجرا:Gerdoo Autorun



برنامه نویسان شرکت گردو با بررسی نیاز کاربران، نرم افزار خود اجرایی را برای مجموعه گردو تهیه کرده اند . با استفاده از این نرم افزار ، می توانید برنامه مورد نظر خود را در بین نرم افزارها جستجو نموده و به نام ومحل قرار گیری تمامی نرم افزارهای موجود در 14 عدد DVD ، دسترسی داشته باشید. همچنین با کلیک بر روی دکمه نصب ، می توانید از چگونگی مراحل نصب و اکتیو نمودن برنامه مطلع شده ، تا نرم افزار را بدون مشکل نصب نمائید. امکاناتی همانند توضیحات هر برنامه به همراه تصویر نرم افزار و تقویم شمسی از خصوصیات Autorun اختصاصی گردو است.

کتاب گردونامه: ویژه نامه ترفندها و نکات ویندوز 7

دوستان و همراهان گرامی ، گردونامه ای که در این پک قرار دارد دومین نسخه از گردونامه مجموعه نرم افزاری گردو است که با این شکل و شمایل در اختیار شما قرار می گیرد.ما در نسخه قبل گردونامه سعی کرده بودیم تا با توجه به نیازها و ذهنیتی که از کاربران داشتیم نرم افزارها و مقالاتی را در این گردونامه قرار دهیم که پاسخگوی نیاز آنها با هر سطح دانش فنی باشد.استقبال شایان توجهی که از گردونامه نسخه قبل شد، نظرات و بررسیهایی که کاربران برای ما فرستادند،.رودررو شدن با کاربران مشتاق در نمایشگاههای رسانه های دیجیتال و الکامپ که ایده ها و نظرات خود را با ما در میان می گذاشتند، انتقادهایی که داشتند و پیشنهادهایی که دادند ما را به راهی که در پیش گرفته بودیم امیدوارتر کرد و اینک نسخه 7 مجموعه گردو و نسخه 2 گردونامه جدید در پیش روی شماست.تعدادی از مقالات که به نظر میرسید برای کاربرانی که تازه با گردو آشنا شده اند، لازم است همانند مقاله های نصب ویندوز و غیر فعال کردن آنتی ویروسها در این شماره با اندکی آپدیت تکرا رشده اند ولی تمام مقالات آموزشی با مقالاتی جدید جایگزین شده است.هدف ما حفظ این رویه است و می خواهیم با هر مجموعه جدید سطح دانش کاربران بالاتر ببریم و آنها را با ناشناخته های جدیدی در عرصه نرم افزار اشنا کنیم.در واقع هدف غایی ما تبدیل گردونامه به یک کتاب آموزش نرم افزار است که خود را به نرم افزار خاصی محدود نکرده است و قصد دارد تا شما را با دنیای رنگارنگ نرم افزارها اشنا سازد تا در هر جایی بتوانید نیازهای خود را برطرف سازید.در تهیه مقالات جدید از نظرات شما بسیار استفاده کردیم وبسیاری از آنها به پیشنهاد خود شما بوده است.این راه همچنان باز است و برای نسخه های آینده هم نیازمند نظرات شما هستیم.پس هر نظر و پیشنهادی دارید با ما از طریق انجمن گردو در ارتباط باشید.

فهرست مطالب موجود در گردونامه در زیر آمده است:

5- سخنی با خوانندگان
6- مقدمه و معرفی
8- راهنمای استفاده از سایت گردو
10- آشنایی با کلوپ هواداران گردو
15- بانک گردو
20- راهنمای اتوران گردو
26- آشنایی با دیسک های بوت گردو
28- غیر فعال کردن UAC در ویندوزهای ویستا و 7
29- کاور ویژه نامه ویندوز هفت
30- راهنمای نصب و استفاده از ویندوزهای XP، ویستا و 7 به صورت تصویری و گام به گام
50- نصب صفحه کلید فارسی در ویندوزهای XP،  ویستا و 7
52- ساخت دیسک بازیابی رمز عبور در ویندوز 7
54- راهنمای راه اندازی شبکه بی سیم در ویندوز 7
60- ابزارهای خط فرمان در ویندوز 7
63- پنجاه ترفند ویندوز 7
80- استفاده از قابلیت  Bitlocker در ویندوز 7 برای رمزگذاری فایلها و درایوها
84- کنترل فرزندان در اینترنت- آموزش کامل نرم افزار Child Control
89- ابزارها و قابلیتهای امنیتی در ویندوز 7
93- ساخت، ویرایش و اجرای فایل ISO
100- همه چیز درباره رجیستری-آموزش رجیستری ویندوز و نرم افزارهای مرتبط با آن
106- چند آموزش ساده ویندوز
109- پاک سازی ویندوز- پاک کردن کامل ویندوز از اطلاعات و فایلهای ناخواسته و آموزش نرم افزارهای مرتبط
114- آموزش Adobe Acrobat Professional 9
119- پشتیبان گیری از همه چیز-آموزش کامل نرم افزار Acronis TrueImage 2011 Home به صورت گام به گام و تصویری
123- آموزش فایروال کومودو
127- تبدیل همه چیز به دی وی دی-آموزش نرم افزار Convertx to DVD به منظور تبدیل فایلهای ویدئویی به DVD
129- ده روش افزایش سرعت اینترنت
133- گنجینه اسرار گوگل- آموزش نکات و ترفندهای مرورگر Google Chrome
137- آموزش زیرنویسی فیلم با Subtitle Workshop – نحوه هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم، تقسیم زیر نویس یک قسمتی به دو قسمتی و بالعکس و …
139- ترفندهای جی میل
143- ساخت آلبوم خانوادگی با ویندوز و نرم افزار- آموزش تبدیل عکس به فرمتهای VCD و DVD
148- ده ترفند امنیتی برای آفیس 2010
151- مدیریت پارتیشنها-آموزش کامل پارتیشن بندی و تغییر حجم پارتیشنها با نرم افزار Acronis Disk Director در حالت بوت و در داخل ویندوز
160- راهنمای کامل آنتی ویروسها-آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروسها
175- ساخت حافظه فلش قابل بوت به منظور نصب ویندوز از روی حافظه فلش
176- ده روش سفارشی سازی آفیس
180- تنظیمات جی میل روی Outlook و Thunderbird
184- به روزکشی نرم افزارها-چگونه جلوی آپدیت اتوماتیک نرم افزارها را بگیریم.
187-  سی ترفند مهاجرت از ویندوز به لینوکس
191- ده ترفند استفاده از لینوکس برای تعمیر ویندوز-چگونه از دیسک بوت لینوکس برای تعمیر ویندوز استفاده کنیم.
194- معرفی انواع سیستم عاملهای موبایل و معروف ترین گوشی های آنها
202- ترفند های ذخیره شارژ کامپیوترهای همراه
204- بازیابی هارددیسک آسیب دیده و برگرداندن اطلاعات
207- ده ترفند نگهداری چاپگرها
211- فهرست کامل نرم افزارهای مجموعه گردو به همراه توضیحات فارسی


 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments:

Post a Comment