Wednesday, January 19, 2011

::محلي امن براي نگهداري اطلاعات حساس در كامپيوتر شخصي (گاوصندوق مجازي)::

 
 

Sent to you by گریلا via Google Reader:

 
 

via عبور ممنوع by p304u on 11/12/10

هر كسي اطلاعات حساسي دارد كه تمايلي ندارد در اختيار افراد ديگر قرار گيرد. تصور كنيد چه خوب بود اگر يك گاوصندوق امن و مطمئن بر روي كامپيوتر شخصي خود داشتيد كه مي‌توانستيدبا تايپ رمز عبور خود در آن را باز كرده و اطلاعات حساس و حياتي و مهم خود را در درون آن قرار دهيد و سپس آن را ببنديد؛ يا اينكه هر گاه كه خواستيد بتوانيد به سادگي با تايپ كردن رمز، در آن را باز كنيد و اطلاعات خود را مشاهده كنيد يا چيزي به آن بيافزاييد و غيره.اينكار با استفاده از نرم‌افزار TrueCrypt امكان‌پذير است. با اين نرم‌افزار مي‌توانيد يك گاوصندوق مطمئن و ايمن در هر جايي از كامپيوتر شخصي خود (اعم از هارد ديسك، سي دي، و كارت حافظه) بسازيد يا اينكه كل سيستم ويندوز خود را تبديل به يك گاوصندوق بزرگ كنيد (براي كساني كه نيازهاي امنيتي بيشتري دارند). نقطه قوت اين نرم‌افزار در آن است كه بسيار سريع مي‌باشد و نيازي نيست كه فايل‌هاي حساس شما از حالت رمزگذاري‌شده خارج شوند؛ يعني به محض باز كردن در گاوصندوق، تمام اطلاعات و تمام فايل‌هاي بسيار حجيم شما هم مستقيماً در دسترس قرار مي‌گيرد (يعني بدون آن كه به صورت رمزگذاري‌نشده در جايي از كامپيوتر ذخيره شود) و به محض بستن در گاوصندوق همه چيز دوباره از دسترس خارج مي‌شود.

پيشتر نرم‌افزار ساده USB SafeGuard براي حفاظت و رمزگذاري محتويات كارت‌هاي حافظه و همچنين نرم‌افزار قدرتمند TrueCrypt براي رمزگذاري اطلاعات در كارت‌هاي حافظه را معرفي كرديم. براي استفاده از نرم‌افزار TrueCrypt جهت ساختن يك گاوصندوق مطمئن و ايمن بر روي كامپيوتر شخصي خود به روش زير عمل كنيد:

دانلود و نصب نرم‌افزار TrueCrypt

ابتدا جديدترين نسخه نرم‌افزار TrueCrypt را دانلود كرده و نصب نماييد (قابل نصب بر روي ويندوز ۷، ويستا، XP، ۲۰۰۰، مك، و لينوكس). در پنجره اول، بايد accept را بزنيد و در پنجره دوم، بايد install را انتخاب كرده و next را بزنيد و الي آخر. فرآيند نصب، پيچيدگي خاصي ندارد و همان گزينه‌هاي پيش‌فرض كافي هستند و نيازي به تغيير چيزي نيست.


 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments:

Post a Comment